بخش خصوصی مسیر سرمایه‌گذاری حوزه انرژی را هموارتر می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید از توان بخش خصوصی بهره برده و نسبت به واگذاری بسیاری از امور اقتصادی همچون تولید و توزیع برق به بخش خصوصی اقدام کرده و فعالان اقتصادی را در امور مهم مشارکت دهد.

به گزارش بیداربورس رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم توجه به سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی در کشور که جزو برنامه‌های اصلی هفتم توسعه است، گفت: استفاده دولت از توان بخش خصوصی طبق اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی به ویژه در حوزه تولید انرژی یک ضرورت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اظهار داشت: دولت باید از توان بخش خصوصی بهره برده و نسبت به کاهش تصدی گری و واگذاری بسیاری از امور اقتصادی همچون تولید و توزیع برق به بخش خصوصی اقدام کرده و فعالان اقتصادی را در امور مهم مشارکت دهد.

ایجاد فضای مطمئن برای سرمایه‌گذاران

وی عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری آنان در حوزه انرژی باید اطمینان بخشی کاملی نسبت به سرمایه‌های خود در این حوزه داشته باشند. همچنین باید مسیر برای حرکت این سرمایه‌ها به سمت تولید هموارتر شود.

سنگدوینی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه تلاش شده نگاه ویژه‌ای به حوزه انرژی کشور شود، ادامه داد: باید فضای امن و مطمئن و همچنین زمینه سرمایه‌گذاری برای همه سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم شود.

عضو کمیسیون انرژی ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش را راه نجات حوزه انرژی دانست و تصریح کرد: دولت با ایجاد مشوق و اطمینان بخشی می‌تواند زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را به حوزه انرژی فراهم کند تا این حوزه در بخش تولید با مشکل مواجه نشده و صنایع کشور از قطعی برق و گاز و غیره آسیب نبینند.

منبع: سنا
کد خبر 36925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =