دلار بازیگر اصلی بازار سرمایه است

یک کارشناس بازار سرمایه دلار را بازیگر اصلی و تاثیرگذار در صعود و نزول بازار سرمایه دانست.

نیما پروانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیدار بورس به پیش‌بینی بازار سرمایه پرداخت و گفت: شرایط فعلی بازار سرمایه موقتی است و با نوسان پارامترهای تاثیرگذار بر شرایط بنیادی بازار مانند دلار، نرخ بهره بانکی و ... بازار نیز دچار نوسان می‌شود؛ پس امیدمان ثبات نرخ دلار است.

وی راه نجات بازار سرمایه را کاهش نرخ بهره بانکی دانست و گفت: بازار در چند ماه گذشته روندی نزولی را تجربه کرده، بنابراین طبیعی است که اکنون روندی مثبت را در پیش‌ گیرد و نباید از این موضوع غافل شد که نوسان، ذات طبیعی بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اخبار انتخاباتی و دلار نیز در صعود و نزول بازار نقش دارند، بیان کرد: در نهایت بازیگر اصلی این بازار دلار است.

او معتقد است بازار سرمایه در بهترین حالت در وضعیت کنونی خود قرار خواهد گرفت و امیدی به روند صعودی بیشتر نیست.

پروانی، در رابطه با کمپین #من_هم_ضرر_کردم، گفت: در سال ۹۲ نیز شاهد چنین اتفاقاتی از جمله تجمع، اعتراض، برگزاری کمپین و... و. بودیم و توصیه من به حرفه‌ای‌های بازار سرمایه این بود که در مقابل آمدورفت پول‌های سازمانی به بورس باید هشدار می‌دادند که امروز نیاز به چنین کمپین‌هایی نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین کمپین‌هایی می‌توانند مطالبه‌گری ایجاد کنند؟ گفت: سابقه نشان‌ داده که این کمپین‌ها تاثیری بر بازار نخواهد داشت و بازار سرمایه بی‌رحم‌تر از این حرف‌ها است.

کد خبر 3776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =