اراده سیاسی ایران برای پایان بخشیدن به مذاکرات وین

وزیر خارجه آلمان با اعلام اینکه رایزنی‌های وین برای احیای برجام در مرحله نهایی قرار دارد، خواستار اراده سیاسی ایران برای پایان بخشیدن به مذاکرات شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اسپوتنیک، هایکو ماس  با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای وین در مرحله پایانی قرار دارد، گفت: پیش از این هیچ اراده‌ای از سوی اروپا برای انجام تعهدات برجامی‌ وجود نداشت. این واقعیت که در وین در خط پایان مذاکرات برای احیای توافق هسته ای قرار دارد، نتیجه استقامت و اطمینان اروپا است و انتظار می رود ایران به سرعت اراده سیاسی برای انجام مذاکرات به منظور رسیدن به خط پایان را نشان دهد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران بعد از خروج واشنگتن از برجام از کنترل خارج شده، اعلام کرد:  ایران در حال انجام فعالیت‌هایی است که اگر قدرت هسته‌ای بود وضعیت بدتری داشت. هنوز مشخص نیست تهران اراده و آمادگی لازم برای انجام اقدامات ضروری به منظور بازگشت به تعهدات برجامی نشان دهد. چنانچه برنامه هسته‌ای ادامه پیدا کند، زمان گریز هسته‌ای (زمان لازم برای انباشت مواد هسته‌ای لازم برای ساخت بمب هسته‌ای) به چند هفته خواهد رسید.

در این میان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه هم در واکنش به اظهارات بلینکن در توییتر اعلام کرد: هنوز مشخص نیست آیا بایدن و بلینکن آماده‌اند سیاست فشار حداکثری ترامپ را کنار گذاشته و استفاده از تروریسم اقتصادی به عنوان اهرم فشار برای چانه‌زنی را متوقف کنند یا خیر. ایران به برجام پایبند است. کافی است بند ۳۶ را مطالعه کنید. زمان تغییر مسیر است.

کد خبر 3946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =