اصلاح قیمت بنزین، تصمیم کلان ملی و حاکمیتی بود

شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به اتهام‌ زنی برخی نامزدها به دولت در خصوص آزادسازی قیمت بنزین اعلام کرد: اصلاح قیمت بنزین، تصمیم کلان ملی و حاکمیتی بود.

به گزارش بیداربورس،  شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به اتهام‌زنی برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به دولت در خصوص اصلاح قیمت بنزین و طرح کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر، اعلام کرد:‌ مباحث مربوط به اصلاح قیمت بنزین از آنجا که تصمیم کلان ملی و حاکمیتی به شمار می‌رفت در جلسات متعدد سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از اینکه در خصوص همه ابعاد و جوانب آن اتفاق نظر حاصل شد، مصوبه به امضا سران سه قوه و مقام معظم رهبری رسید.

پس از تایید مصوبه از سوی رهبر انقلاب، اجرای مصوبه از سوی شورای امنیت در دستور کار قرار گرفت. در پی اجرای این مصوبه تمام درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت شد و دولت مطلقا درآمدی از این راه برای مصارف بودجه‌ای دریافت نکرد. پرداخت این مبلغ هم اکنون نیز تحت عنوان یارانه معیشتی ادامه دارد.

اجرای این مصوبه صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف بنزین به همراه داشت و ایران از محل آن در مدت بسیاری کوتاهی از واردکننده بنزین به صادرکننده تبدیل شد. اجرای مصوبه در ابتدا به خوبی و با کمترین حاشیه پیش رفت اما پس از حدود ۲۴ ساعت، برخی مخالفت‌ها از سوی برخی گروه ها و اشخاص سیاسی و مسئولان عملا اجماع حاکمیتی حول این مصوبه را در چشم مردم شکست و منجر به تحریک افکار عمومی شد.

دولت ضمن یادآوری برخی الزامات قانونی و اخلاقی به نامزدها از جمله پرهیز از دروغگویی آشکار، اتهام زنی، شانه خالی کردن از مسئولیت از مراجع ذیصلاح درخواست می‌ کند به نقش عواملی که با شکست اجماع حاکمیتی و تحریک افکار عمومی به اعتراضات مردمی در سال ۹۸ دامن زدند، رسیدگی کند و نتیجه را با شفافیت به اطلاع مردم برساند.

نحوه و شیوه برخورد با اغتشاش جزء مسئولیت‌های دولت نیست.

بر اساس این گزارش، علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور هم در توییتر اعلام کرد: تعامل سازنده با جهان، شعار روحانی در سال ۹۲ و برجام  کارنامه‌ آن در سال ۹۶ بود که اکنون شعار رقبا و نامزدها  شده است. امروز نه مذاکره جنایت است و نه توافق خیانت! دریغ از آن همه هزینه به دلیل انزواجویی و مذاکره‌ستیزی دوستان!

کد خبر 4090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =