یکی از ۱۱ ابربدهکار ادعای همتی را رد کرد

رسول دانیال زاده یکی از ۱۱ ابربدهکار بانکی که همتی اعلام کرده بود در نامه ای به وی مدعی تسویه وام و بازگشت ۳ هزار میلیارد تومانی اصل و سود وام ۵۱۹ میلیارد تومانی شد و.

به گزارش بیداربورس، رسول دانیال زاده یکی از ۱۱ فردی است که عبدالناصر همتی در جریان آخرین مناظره تلویزیونی اقدام به ارایه فهرستی به ابراهیم رئیسی کرد که بلافاصله افشا هم شد.

وی که آبان ۹۸ در آلمان بازداشت و به ایران بازگردانده شد و در صدر فهرست منتشره بود با نامه ایی سرگشاده‌ به همتی اعلام کرد: برای راه اندازی صنعت فولاد، همه سرمایه شخصی و خانوادگی را در قالب این کارخانجات معظم در خاک این سرزمین بنا کردم تا اینکه گردباد و سونامی اقتصادی سال ۸۷ همه بنگاه های تولیدی در سراسر جهان را به چالشی مرگبار کشید. بسیاری از صنایع در دنیا و از جمله ایران نابود شدند و خیل عظیمی از کارگران آنها بیکار شدند. مجموعه تحت مدیریت اینجانب نیز از رهگذر همین سونامی ضرر و زیانی بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان به عبارتی ۵۶۰ میلیون دلار سال ۸۷ متحمل شد.

در این مقطع و برای جبران این ضرر بزرگ، چاره ای جز استقراض از سیستم بانکی باقی نبود و پس از سه سال دوندگی نهایتاً در سال ۹۱ مبلغ ۵۱۹ میلیارد تومان در قابل وثایق چندین برابری از بانک ملی تسهیلات دریافت کردم و شدم بدهکار بانک یا همان ابربدهکاری که در این سالها ذیل این لفظ بر من تاختند. بابت این وام ۵۱۹ میلیارد تومانی که ریال به ریال آن مصروف امر تولید شده با فرصتی که طی یکسال گذشته دستگاه قضایی برای امر تولید فراهم آورد بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در قالب اصل و سود به سیستم بانکی برگردانده و تسویه کامل کرده ام. حال سوال اینجا است همتی اگر به این امر واقف بود که هیچ گونه بدهی به هیچ بانک یا موسسه اعتباری در سیستم بانکی ندارم چرا اتهام ناروایی جاری ساخت که از یک سو موجبات تشویش اذهان مردمی که از مسائل اقتصادی در رنج هستند فراهم آورد و از سوی دیگر با آبروی یکی از خادمین تولید کشور بازی کرد. اگر هم اطلاعی از تادیه کامل بدهی‌ها به سیستم بانکی خبر نداشت که جای تاسف بیشتر دارد.

چراکه فردی که ادعای اداره کشور را دارد از اتفافات زیرمجموعه تحت مدیریت بیخبر است. شما که مدعی داشتن دانش اقتصادی هستید و نامزد رقیب را به بیسوادی و بی بهره بودن از علم اقتصاد متهم می کنید چرا در تمام این سال ها علیرغم علم به رویه نظام بانکی در دریافت بهره‌های مرکب و جرائم ظالمانه‌ای که کمر هر تولید کننده‌ای را خرد کرده، سکوت کرده و کوچکترین اقدامی به عمل نیاوردید.  

منبع: بورس پرس
کد خبر 4158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =