مخالفت دامداران با افزایش ۱۶ درصدی قیمت شیر

رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به مخالفت دامداران با افزایش قیمت شیرخام به ۶۴۰۰ تومان گفت: دولت به جای این مداخله، نهاده دامدار را تامین کند.

به گزارش بیدار بورس، مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: این اتحادیه که ۱.۲ میلیون دامدار را تحت پوشش دارد درخواستی برای افزایش قیمت شیر خام به ۶۴۰۰ تومان نداشته و با این تصمیم ستاد تنظیم بازار مخالف است. انجمن گاوداران صنعتی که چند دامدار را تحت پوشش دارد در ستاد تنظیم بازار از افزایش قیمت شیرخام دفاع کرده است.

وی افزود: افزایش قیمت شیرخام موجب افزایش قیمت لبنیات هم می شود و در شرایطی که مردم قدرت خرید ندارند، بالا بردن قیمت اصلا درست و منطقی نیست. دامداران با همان سیستم عرضه و تقاضا، محصول را به قیمت مناسب ۵۵۰۰ تومان می فروختند. دولت به  جای این نوع مداخله با اثر منفی در بازار، نهاده دامداران را تامین کند. مثلا سبوس را هفته پیش آزاد کرد و اکنون قیمت ۳.۵ برابر افزایش یافته و از کیلویی ۱۴۰۰ به ۵۰۰۰ تومان رسیده است.

عالی ادامه داد: دولت با این افزایش قیمت شیرخام در حقیقت بهانه افزایش قیمت لبنیات را درست کرده است. تولید شیرخام به دلیل خشکسالی، کمبود و گرانی نهاده و گرمای بیش از حد ۴۰ تا ۵۰ درصد کم شده و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی باید به هشدارهای هواشناسی و کارشناسان درباره خشکی هوا توجه می کرد و برای تامین خوراک و یونجه دام ها برنامه ریزی می کرد.

کد خبر 4466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =