اقدام جدید بزرگترین تولیدکننده متانول برای چشم انداز تقاضای مصرف

یک شرکت زیرمجموعه بزرگترین تولیدکننده متانول با اولین عملیات اجرای سوخت رسانی متانول از بارج به کشتی در جهان، چشم انداز جدیدی از تقاضای مصرف را اجرا کرد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت Waterfront Shipping زیر مجموعه متانکس، نقش رهبری در حمل و نقل ساده متانول در صنایع دریایی را ایفا کرد و با همکاری بندر روتردام و شرکت های vopak، NYK و TankMatch، اولین عملیات حمل و نقل سوخت متانول از بارج به کشتی در جهان اجرا شد. Waterfront Shipping در ۱۰ مه ۲۰۲۱ سهولت حمل و نقل بارج از کشتی به عنوان بخشی از راه اندازی اولین عملیات حمل و نقل دریایی متانول از بارج به کشتی در بندر روتردام را اجرا کرد.

Shipping's Takaroa Sun یک کشتی اجاره ای بلند مدت متعلق به NYK Bulkship (Asia) Pte. Ltd. و یک شرکت تابعه از NYK که به عنوان کشتی سبز سال مورد توجه ویژه ای قرار گرفت به عنوان کشتی آغاز به کار با متانول که توسط یک بارج انبار سوخت دریافت کرد در این عملیات مشارکت کردند. عملیات بانکرینگ برتر در Vopak Terminal Botlek ازشرکت Royal Vopak با یک بارج ذخیره، "MTS Evidence" که توسط شرکت TankMatch اداره می شود در بندر روتردام انجام شد.

بندر روتردام بزرگترین بندر دریایی در اروپا است که سالانه تقریباً ۳۰،۰۰۰ کشتی دریایی و ۱۰۰،۰۰۰ کشتی داخلی را می پذیرد و خدمات ارائه می دهد.

پاول هگزتر مدیر Waterfront Shipping گفت: بیش از پنج سال است که کشتی های دارای سوخت متانول را اداره می کند و بیش از ۱۰۰ هزار ساعت کارکرد جمع شده را انجام می دهد و برای کشتی های دوگانه سوز متانول از طریق خطوط لوله ساحل باری در نزدیکی تأسیسات تولید Methanex، متانول سوخت گیری می کند.

حمل و نقل در آب دریا هنگامی که اقدامات ایمنی مناسب انجام شود می دانیم که حمل متانول، ذخیره، اداره و پناهگاه با استفاده از روش هایی مشابه سوختهای معمولی ایمن است. نمایش این بانکرینگ متانول گام دیگری برای کمک به صنعت حمل و نقل در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

نمایش بانکرینگ شواهد دیگری از متانول به عنوان انتشار کم، ایمن و ساده برای کار با سوخت تمیز ارائه می دهد که یک مسیربا آینده منفی و پرخطر محیط زیستی به آینده با کربن کم تبدیل می کند. متانول در دمای محیط مایع و در آب قابل حل است. طی احتراق نسبت به سوخت سنتی تا ۱۵ درصد انتشار آلایندگی کربن کمتری تولید می کند و برای انتشار SOx، ذرات معلق و انتشار NOx سطح III سازگار با MARPOL (کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها) است.

آلارد کاستلاین مدیر عامل بندر روتردام گفت: بندر روتردام کاملاً از ابتکارات کاهش آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای حمایت می کند و باعث پایداری (شامل پایداری حوزه های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی و... ) کشتی هایی می شود که در اینجا و در سایر بنادر فراخوانی می شوند. متانول ثابت کرده است که قادر به رعایت استانداردهای ایمنی بسیار سختگیرانه است و می تواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف انتشار کمتر داشته باشد" دیک ریشل مدیر بازرگانی رویال ووپاک گفت: از آنجا که مالکان کشتی درگیر نیاز به انتقال انرژی هستند، پایانه های ووپاک این توانایی و تجربه را دارند که با اپراتورهای شناور متانول کار کنند و نیازهای خاص آنها را برآورده کنند.

متانول در سطح جهانی موجود است و نیازهای ذخیره سازی آن مشابه سوخت های متداول است. این انتقال سوخت اثبات می کند که بنکرینگ متانول به عنوان سوخت سوزاننده با مسیر پایدار گزینه ای مطمئن و واقع بینانه است. آندره نیمن مدیر ارشد اجرایی TankMatch هم اعلام کرد: به طور فزاینده ای از اپراتورهای شناور شنیده ایم که می خواهند گزینه های خود را برای کاهش میزان انتشار در الودگی محیط زیست استفاده کنند و می خواهند راهی ساده برای انطباق با IMO (سازمان بین‌المللی دریانوردی) داشته باشند. حمل و نقل با سوخت متانول به سطح ارزیابی و مدیریت ایمنی مشابه سایر سوخت های معمولی نیاز دارد و ما برای مدیریت و اجرای این فرآیند ساده آماده هستیم.

متانکس متعهد است رهبری مداوم در استفاده از متانول با انتشار کمتر به عنوان سوخت دریایی را نشان دهد. Waterfront Shipping به تازگی سفارش تحویل هشت کشتی دیگر با سوخت متانول را نیز بین سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ داده است. با این آخرین سفارش، تقریباً ۶۰ درصد از ناوگان ۳۰ کشتی آن از انتشار کمتری، فن آوری سوخت دوگانه متانول تأمین می شود. درباره متانول متانول یک ماده اساسی برای زندگی مدرن است و برای تولید محصولات روزمره از جمله رنگ، فرش، پارچه، مصالح ساختمانی و انواع محصولات بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که دولت ها و سرمایه گذاران در سراسر جهان به دنبال کاهش وابستگی به سوخت های متداول، بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند، متانول به عنوان سوخت جایگزین جذاب و اقتصادی مناسب شناخته شده است. امروزه نزدیک به نیمی از تقاضای متانول جهان در سوخت و برنامه های مرتبط با انرژی استفاده می شود. به عنوان سوخت دریایی، متانول بی خطر، مقرون به صرفه و در سطح جهانی در نزدیکی ۹۰ از ۱۰۰ بندر بزرگ جهان موجود است.

متانول از قوانین حمل و نقل شدیدتر صنعت حمل و نقل پیروی می کند. به طور قابل توجهی انتشار اکسیدهای گوگرد (SOx)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ذرات معلق را کاهش می دهد و هنگامی که از منابع تجدیدپذیر تولید می شود، راهی برای دستیابی به مقررات انتشار آلاینگی در آینده بدون سرمایه گذاری بیشتر برای صاحب کشتی ارائه می دهد. درباره شرکت متانکس متانکس یک شرکت مستقر در ونکوور است و بزرگترین تولیدکننده و تامین کننده متانول در بازارهای بزرگ بین المللی در جهان است. سهام متانکس برای معاملات در بورس اوراق بهادار تورنتو در کانادا با نماد معاملاتی "MX" و در بازار جهانی NASDAQ در ایالات متحده با نماد معاملاتی "MEOH" ذکر شده است.

ارزش بازار شرکت با آخرین قیمت سهام ۳۲.۹ دلار به ۲.۵ میلیارد دلار می رسد. نمودار سهام متانکس : درباره شرکت Waterfront Shipping Waterfront Shipping، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به شرکت متانکس، یک شرکت حمل و نقل دریایی جهانی است که در حمل و نقل ایمن، مسئولانه و قابل اعتماد مواد شیمیایی فله و فرآورده های نفتی تمیز به بازارهای مهم بین المللی در آمریکای شمالی، آسیای اقیانوسیه، اروپا و آمریکای لاتین تخصص دارد. این شرکت بزرگترین ناوگان تانکر اقیانوس پیمایشی متانول جهان را با ناوگان خود متشکل از کشتی هایی از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تن در وزن مرده ( deadweight وزن مرده شامل وزن خود کشتی نمی‌شود و مجموع وزن محموله، سوخت، آب شیرین، آب توازن، آذوقه، مسافران و خدمه است.) اداره می کند.

ناوگان متشکل از ۳۰ تانکر مدرن و در اعماق دریا یک شبکه حمل و نقل یکپارچه را تشکیل می دهد که به حفظ جریان بی وقفه متانول به پایانه های ذخیره سازی و سایت های کارخانه مشتریان در سراسر جهان اختصاص دارد. درباره بندر روتردام هدف اداره بندر روتردام تقویت موقعیت رقابتی بندر به عنوان قطب تدارکات و یک مجموعه صنعتی در کلاس جهانی از نظر اندازه و کیفیت است. توانایی ها و تمایل به تاثیرگذاری اداره بندر امکانی را ایجاد کرده که بر سرعت بخشیدن به پایداری در بندر تمرکز خواهد کرد و دیجیتال سازی زنجیره های بندر و تدارکات شراکت می کند. وظایف اصلی اداره بندر عبارتند از: توسعه پایدار، مدیریت و بهره برداری از بندر، حفظ حمل و نقل صحیح و ایمن و پشتیبانی از انعطاف پذیری در آینده دربندر روتردام. درباره رویال ووپاک ( Royal Vopak ) رویال ووپاک پیشروترین شرکت ذخیره سازی مخزن در جهان است.

شرکت محصولات حیاتی را با دقت ذخیره می کندو با بیش از ۴۰۰ سال سابقه و تمرکز بر پایداری، از ذخیره سازی و جابجایی ایمن، تمیز و کارآمد محصولات مایع و گازهای عمده برای مشتریان خود اطمینان حاصل می کند. با انجام این کار، شرکت می تواند محصولاتی را فراهم کند که برای اقتصاد و زندگی روزمره ما حیاتی هستند، از مواد شیمیایی، روغن، گازها و LNG گرفته تا سوخت های زیستی و مواد معدنی. شرکت مصمم هست که ضمن سرمایه گذاری همزمان در دیجیتال سازی و نوآوری، راه حل های اساسی زیرساختی را برای سیستم های متغیر انرژی و مواد اولیه در جهان توسعه دهد. ووپاک در بورس یورونکست آمستردام ثبت شده و دفتر مرکزی آن در روتردام هلند است. ارزش بازار شرکت ۴.۸ میلیارد دلار است. نمودار قیمت سهام این شرکت : درباره NYK Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد و یکی از برجسته ترین شرکت های حمل و نقل در جهان است.

در پایان مارس ۲۰۲۰، گروه NYK در حال بهره برداری از ۷۸۴ کشتی بزرگ اقیانوس، و همچنین ناوگان هواپیما و کامیون بود. گروه NYK در توکیو مستقر است، کارکنان شرکت حدود ۳۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان است و دفتر مرکزی آن در لندن، نیویورک / نیوجرسی، سنگاپور و شانگهای است. مطابق با برنامه مدیریت میان مدت "پیش از ۲۰۲۲ با دیجیتالی شدن و سبز"، این شرکت در تلاش برای بهینه سازی زنجیره تأمین کلی و ایجاد ارزش جدید در زمینه محیط زیست در حالی که تلاش می کند توانایی گروه را برای اطمینان از درآمد پایدار و مقاومت در برابر رکودهای تجاری تقویت کند و دیجیتال سازی و ابتکارات سبز را ارتقا می دهد - بنابراین فلسفه اصلی شرکت “Bringing value to life” و کمک به بهبود جوامع. نمودار قیمت سهام در بورس توکیو: درباره TankMatch TankMatch یک شرکت برجسته خدمات تخصصی در حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات روغن معدنی، مواد شیمیایی مایع و محصولات مایع تجدید پذیر است. شرکت با راه آهن، رودخانه ها و کانال ها و از طریق بندرهای اروپا حمل و نقل کالاها را انجام می دهد.

هر روز، شرکت در بخشهای شیمیایی، معدنی به طور مستمر به مشتریان خود خدمت ارائه می دهد. دو بخش شرکت، TankMatch Inland Shipping و TankMatch Rail از تیم های باتجربه و یک ناوگان مدرن از تانکرهای دو جداره و واگن های مخزن دار تشکیل شده اند.

زیرساخت های راه آهن و آبراه های داخلی از کارآمدترین وسایل حمل و نقل از نظر زیست محیطی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد متانکس به این لینک ها گزارش سالانه ۲۰۲۰ و آشنایی با شرکت گزارش سه ماهه ۲۰۲۱ متانکس مراجعه شود.

روزبه معین زاده / کارشناس و خبرنگار بازار سرمایه

کد خبر 4509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =