با تغییر دولت قیمت‌ها کاهش می‌یابد

طغیانی گفت:ادامه یافتن تحریم‌ها فشار زیادی بر روی اقتصاد کشور وارد کرد، اما با تغییر دولت قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش بیداربورس، طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت دسا آمل در خصوص کاهش قیمت‌ها، گفت: در ادامه تحریم‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ فشار زیادی بر روی اقتصاد کشور بوده و با تغییر دولت مقداری از آن انرژی و تحرک رویایی اتفاق می‌افتد امیدواریم امسال سال بسیار بهتری را داشته باشیم.

او با تاکید اینکه افزایش قیمت‌ها سوداگرانه است، افزود: این افزایش، به ویژه در خودرو، ملک و واحدهای مسکونی کاهش می‌یابد.
طغیانی گفت:البته طرح‌هایی در مجلس مثل مالیات و عایدی مالیات در خانه‌های خالی در حال پیگیری است که امیدواریم با اجرای این طرح ها، تقاضای سوداگرانه کمی پایین و قیمت‌ها کاهش یابد.

او افزود:در مجلس رشد اقتصادی کشور در نه ماه پارسال مثبت بیان شده و که این رشد اقتصادی نویدبخش بهبود معیشت و درآمد مردم در امسال خواهد بود.

طغیانی گفت: شرکت دیزل سنگین یکی از سرمایه‌های کشور است، فعالیت این شرکت در شرایط سخت به عنوان یکی از ۱۰ طرح بزرگ عمرانی شروع شده و در دهه هفتاد به ثمر رسیده است.

او با بیان اینکه در کمیسیون برنامه توسعه وجود دارد، افزود: البته مشکلات و مسائل به خصوص در این حوزه‌هایی که کم کم باید یک انتقال فناوری اتفاق بیافتد، در صنایع ما فراوان است به خصوص سال‌های تحریم که هم در بحث انتقال تکنولوژی و هم ارتباطات و تعاملات با شرکت‌های خارجی دارای فناوری و تبادلات مالی دچار دشواری شدیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس با بیان اینکه زیر ساختی که در این شرکت است به لحاظ تجهیزات و از جهت نیروی انسانی، نویدبخش یک حرکت بزرگ است، گفت: در مازندران ما نیروی انسانی قابل بسیار آماده برای جهش داریم، اگر بتوانیم این مشکلات و موانع را به خوبی بشناسیم و از طریق راهکارهای درست به سمت آن برویم مطمینا قابل حل است.

او افزود: کشور هم در بحث دیزل آن هم از انواع دریایی، کِشنده‌های باری، لوکوموتیو و در حوزه‌های تولید برق و ... واقعا نیاز فراوانی دارد، البته راه نرفته هم زیاد است و باید بدون توقف و با سرعت بیشتری این مسیر طی شود.

کد خبر 4630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =