شرایط عرضه خودرو در بورس کالا فراهم نیست

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه فعلا شرایط عرضه خودرو در بورس کالا فراهم نیست از احتمال نهایی شدن طرح مجلس تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محسن صالحی نیا درباره آخرین وضعیت طرح خودرویی ایدرو گفت: این طرح همچنان در ستاد اقتصادی دولت مانده و تلاش می شود تا قبل از پایان دولت فعلی به نتیجه برسد. مجلس در حال بررسی ابعاد این موضوع است و در صورت تصویب در ستاد دولت به سران قوا ارسال می شود.

وی افزود: جلوگیری از زیان خودروسازان، کاهش حاشیه سود قیمت‌ها ، افزایش تولید و تنوع محصولات و به تعادل رساندن شرایط برای خرید خودرو از جمله محورهای مدنظر است.

شرایط عرضه خودرو در بورس کالا فراهم نیست

این معاون ادامه داد: در حال حاضر شرایط برای عرضه خودرو در بورس کالا و اینکه متقاضیان واقعی بتوانند شرایط خرید پیدا کنند، فراهم نشده است. شرکت‌هایی که در حوزه‌هایی مثل پتروشیمی و مواد اولیه فولادی به بورس می آیند، ساختار مشخصی دارند و بر اساس آن ساختار و تعاریقی که انجام شده در کارگزاری مربوطه ثبت نام می‌کنند. در این حوزه‌ها با وجود اینکه فرایند عرضه در بورس مشخص است اما باز هم محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

صالحی نیا گفت: لازم است از نمایندگان بورس کالا در جلسات مجلس دعوت و درخواست شود، شرایط عرضه را مهیا کنند. هر چند با وضعیت فعلی نباید مشکلات را بیشتر کرد. نظر نمایندگان در کمیسیون صنایع هم مختلف است. برخی موافق و برخی مخالف هستندولی تا پایان هفته جاری یا اوایل هفته آینده، جلسه دیگری برگزار و احتمالا طرح ، نهایی می شود. 

کد خبر 4662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =