موافقت بانک مرکزی با تهاتر ۱۰۸.۱ میلیون یورو مطالبات نیروگاهی شرکت بورسی

بانک مرکزی با تهاتر بخشی از بدهی مپنا ناشی از ارز حاصل از صادرات هرمزال با مطالبات از محل بدهی صندوق توسعه ملی مرتبط با احداث پروژه های صنعت برق به میزان ۱۰۸.۱ میلیون یورو موافقت کرد.

به گزارش بیدار بورس، گروه مپنا براین اساس، عباس علی آبادی مدیرعامل "رمپنا" طی نامه‌ای به مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: با توجه به توافقات انجام شده مابین بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن و این شرکت در خصوص تهاتر بدهی طرح هرمزال با مطالبات این شرکت از محل معامله اعتبارات اسنادی با عاملیت آن بانک و با توجه به صورت ریز مطالبات این شرکت که مورد تایید ارکان آن بانک نیز قرار گرفته و با توجه به مذاکرات انجام شده، مقرر فرمایید مبلغ ۱۰۸.۱ میلیون یورو از مطالبات این شرکت به تفکیک اعتبارات اسنادی معرفی شده با مبلغ اصل بدهی طرح هرمزآل مورد تهاتر قرار گیرد. مانده بدهی پس از رفع مغایرت ها طبق جدول اقساط توافق شده مورد تسویه قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، با توجه به مالکیت هرمزال (آلومینیوم المهدی) توسط گروه مپنا و عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات از طرف شرکت مورد نظر، بانک مرکزی نسبت به تهاتر بخشی از بدهی "رمپنا" ناشی از ارز حاصل از صادرات با مطالبات این شرکت از محل بدهی صندوق توسعه ملی مرتبط با احداث پروژه های صنعت برق به میزان ۱۰۸ میلیون یورو موافقت کرد.  

کد خبر 4758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =