تاثیر منفی عدم حل مشکلات برجام بر بازار سرمایه و اقتصاد ایران

یک کارشناس بازار سرمایه، بحران اقتصادی، مشکلات زیست محیطی و ... را از جمله مشکلات پیش روی دولت جدید دانست و اظهار کرد: ممکن است عدم حل مشکلات برجام و کاهش نیافتن تنش‌ها در منطقه باعث تاثیر معکوس (منفی) بر بازار سرمایه و حتی اقتصاد ایران باشد.

هاشم باروتی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس، با بیان اینکه ابهام سیاسی قبل از انتخابات بر بازار سرمایه سایه انداخته بود، گفت: بامشخص شدن وضعیت سیاسی تلاطم در بازار سرمایه کاهش پیدا کرده است و بازار واکنش مثبتی به نتیجه انتخابات نشان داد.

او  بحران اقتصادی، مشکلات زیست محیطی و ... را از جمله مشکلات پیش روی دولت جدید دانست و اظهار کرد: ممکن است عدم حل مشکلات برجام و کاهش نیافتن تنش در منطقه باعث تاثیر معکوس (منفی) بر بازار سرمایه و حتی اقتصاد ایران باشد.  

باروتی، در ارتباط با پیش‌بینی قیمت دلار گفت: کاهش تنش‌های سیاسی موجب می‌شود که دلار روندی نزولی به خود بگیرد اما با توجه به وجود ابهامات برجامی فعلا کاهشی در نرخ دلار نخواهیم داشت.  

وی با اشاره به اینکه دلار تا حدی بر بازارسرمایه تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران اغلب به دنبال سرمایه گذاری در بازاری هستند که دارای ثبات بیشتری باشد بنابراین بازاری مانند ارز اگر به ثبات لازم برسد سرمایه‌گذران زیادی را جذب خود خواهد کرد.  

این کارشناس بازار سرمایه، ادامه داد: بازارهایی مانند زمین و مسکن به دلیل روند صعودی و قیمت‌های بالا طرفدار زیادی ندارند و تا زمانی که سیاست‌های دولت جدید در حوزه وزارت راه و شهرسازی اعلام نشود نمی‌تواند سرمایه‌گذار زیادی جذب کند و رقیب بازار سرمایه و ارز باشد.  

باروتی، در تشریح وضعیت بازارهای جهانی، گفت: افزایش مصرف چین بعد از رکود اقتصادی که وجود داشت، باعث افزایش نرخ کامودیتی‌ها خواهد شدو همچنین قیمت‌ فرآورده‌های نفتی نیز صعودی خواهند بود.

کد خبر 5209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =