روند اصلی بازار تا شهریور مشخص خواهد شد

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در کل  عوامل مثبت و منفی اثر گذار به نفع بازار است و روند بلند مدت صعودی پیش بینی میکنم هرچند  اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام به راحتی برنمی گردد در کوتاه مدت مطمینا نوساناتی خواهیم داشت و تا شهریور روند بازار مشخص خواهد شد و امسال بازار سرمایه  نسبت به تمام بازارهای موازی سوددهی بالاتری خواهد داشت.

علیرضا تاجبر مدیرعامل گروه مالی آوای باران  با اشاره به اصلاح فرسایشی شاخص کل بورس در یک سال اخیر به بیداربورس گفت: این اصلاح  باعث خدشه دار شدن اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام شد و برگشت اعتماد در کوتاه مدت مقدور نیست و نمیتوان در کوتاه مدت روند بازار را تعیین کرد.
تاجبر افزود: قطعا در روزهای آتی بازار نوسانی خواهد بود  ولی در بلند مدت روند بازار صعودی خواهد بود و مجدد اعتماد سرمایه گذاران به بازار برمیگردد.
تاجبر به عوامل بنیادی مثبت تاثیرگذار بر بازار سرمایه، ورود نقدینگی و اعتماد مجدد اشاره کرد و گفت: اولین عامل گزارشات سه ماهه خیلی خوب شرکت های بزرگ و  صادراتی بود که ارائه داده بودند حتی در برخی شرکت ها رشد و توسعه صد در صدی هم نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته ایم،  از سوی دیگر مجامع سال جاری که برگزار شد شرکت ها اخبار خوب و برای سهامداران  ارائه کردند و چشم انداز سوداوری شرکت ها در سال جاری بسیار مثبت بوده است.
وی در ادامه گفت: عامل دیگر را میتوان به اصلاح قیمتی که  در خیلی از صنایع داشته ایم اشاره کرد و این اصلاح قیمتی  عوامل بنیادی نبوده  بلکه بخشی از آن  واکنش بیش از حد بازار بوده  و به نظر این اصلاح قیمتی برمیگردد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: عوامل خارج از بازار  مانند طرح عایدی بر سرمایه، مالیات خودرو اشاره کرد که بر تصمیم سرمایه  گذاران  جهت سرمایه گذاری اثر گذار خواهد بود.
وی گفت:  تثبیت دلار و نرخ های جهانی  بالای کامویتی ها  در شرکت های صادر کننده خیلی اثر گذار است و این  به نفع شرکت هایی  که در گروه پتروشیمی  فلزات اساسی معادن  هستند و شرکت هایی که صادر میکنند می باشد.
تاجبر به  نکات منفی اثر گذار بر   بازار سهام اشاره کرد و گفت: برخی صنایع  با قعطی های برق دچار مشکل شدند  و این ریسک را بوجود میاورد که در زمستان احتمالا مشکل گاز  را نیز خواهیم داشت همچنین
  یکسری از سهم ها همچنان صف فروش هستند و اصلاح نشدند و پول هایی از سهامداران در این سهام ها قفل هستند این ممکن است برای بازار مناسب نباشد.
وی در پایان  به کابینه و تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت:  نگرش کابینه جدید و تیم اقتصادی  نسبت به بازار سرمایه اهمیتی دارد  و  از لحاظ پارامترهای بازار سرمایه  مانند قیمت گذاری دستوری، حق انتفاع معادن و عوارض گمرکی موثر   و  مهم است و باید تیم اقتصادی کابینه  و  موضع انها نسبت به بازار سرمایه مشخص شود. ولی  در کل  عوامل مثبت و منفی اثر گذار  به نفع بازار است و روند بلند مدت صعودی پیش بینی میکنم هرچند  اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام به  راحتی برنمی گردد در کوتاه مدت مطمینا نوساناتی خواهیم داشت  و تا شهریور روند بازار مشخص خواهد شد و امسال بازار سرمایه  نسبت به تمام  بازارهای موازی سوددهی بالاتری خواهد داشت.

کد خبر 5864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =