تولیدکنندگان لبنیات خودسرانه دست به گرانی زده‌اند و مصوبه‌ای نیست

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه برنامه مصوبی برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد، گفت: به‌ دلیل افزایش رسمی شیر، قیمت محصولات لبنی هم افزایش یافت.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا بنی‌طبا درباره آزادسازی قیمت لبنیات به تسنیم گفت : مصوبه ای برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد اما با توجه به اینکه نرخ شیر به‌ طور رسمی افزایش یافته، مجبور به افزایش قیمت محصولات هستیم.

وی افزود: مسئولیت‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی و صنایع مرتبط بر اساس قانون تمرکز دوباره به وزارت کشاورزی بازگشته است. بر این اساس هر لیتر شیر را با افزایش بیش از ۵۰درصدی ۶۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند و حتی این نرخ توسط دولت خرید تضمینی می‌شود. بنابراین متأثر از آن قیمت محصولات لبنی هم افزایش خواهد یافت.

این مقام صنفی ادامه داد: انجمن نامه‌های رسمی به رئیس جمهور، وزرای صنعت و کشاورزی و ستاد تنظیم بازار برای درخواست اصلاح قیمت ارسال کرد اما نتیجه‌ای نداشت. لذا خود سرانه بر اساس شرایط بازار عمل کردیم.

بنی طبا گفت: مسئولین دولتی حقوق می‌گیرند که در این شرایط بتوانند تصمیم‌گیری کنند اما صنایع لبنی با این عدم تصمیم‌گیری‌ها در شرایط معلق قرار دارند. نمی‌توانستیم کارخانه‌های لبنی را تعطیل کنیم تا دولتی‌ها تصمیم بگیرند.

بر اساس این گزارش، یکی از مسئولین وزارت کشاورزی هم در این خصوص گفت:بزودی جلسه‌ای با حضور طرفین برگزار می‌شود تا درباره نحوه قیمت‌گذاری محصولات لبنی بعد از افزایش قیمت شیر تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 6090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =