اصلاح مصوبه تکمیل زنجیره ارزش متانول پروپیلن

هیات دولت برای رفع نیاز صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی، مصوبه تکمیل زنجیره ارزش متانول-پروپیلن را اصلاح کرد.

به گزارش بیداربورس، در نشست هیات وزیران ک به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، مصوبه تکمیل زنجیره ارزش متانول - پروپیلن برای رفع نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اصلاح شد.

به موجب این اصلاحیه، افزون بر مناطق کمتر توسعه یافته جاسک، قشم، چابهار و کنارک، دیگر مناطق کمتر توسعه یافته نیز که برای اجرای طرح‌هایی مانند تولید اولفین از گاز طبیعی توسط وزارت نفت تعیین می‌شوند، مشمول تخفیف‌های پلکانی در قیمت مصوب خوراک گاز و خوراک مایع مصرفی صنایع تولیدکننده مواد پایه (بالادستی) پتروشیمی خواهند شد.

شرکت های تولیدکننده متانول که خوراک واحدهای تولیدکننده الفین (MTP/MTO) را تأمین می‌کنند، مشمول تخفیف ۲۸ درصد در قیمت خوراک گاز طبیعی مصرفی متناسب با میزان خوراک واحد تولید الفین مربوط می‌شوند. این تخفیف برای مناطق کمتر توسعه یافته با ۲ درصد افزایش معادل ۳۰ درصد خواهد بود.

هیات دولت همچنین به‌منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص آیین‌نامه اجرایی بند ج ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع محاسبه بهای حامل‌های انرژی و خدمات پستی برای ناشران، کتابفروشان و مطبوعات براساس تعرفه فرهنگی با اصلاح آن موافقت کرد و عبارت حمل‌ و نقل نیز به موارد ذکر شده در تعریف تعرفه فرهنگی مندرج در آیین‌نامه اضافه شد.

کد خبر 6154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =