توحه بیشتر سهامداران به سهام‌های بنیادی

از لحاظ تکنیکالی  شاخص کل را بررسی کنیم احتمالا امروز نیز با منفی روبرو هستیم و به سمت تعادل حرکت خواهد کرد و نیمه دوم بازار امروز بهتر از نیمه اول خواهد بود ولی پس از قرارگیری شاخص کل در محدوده یک میلیون ۴۰۰  واحد میتوان به بازگشت مجدد و روند صعودی خود ادامه دهد و به نظر نمیرسد که شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ وارد شود.

ابوالفضل رضایی تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش حدود ۲۷ هزار واحدی به محدوده 1 میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و همچنین شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۷.۴۶۶ واحدی روبرو بوده است به بیداربورس گفت: کاهش شاخص و افت در اکثر نمادها در سه روز گذشته میتوان کاملا طبیعی دانست چرا که در دو ماه اخیر افت زیادی در بازار نداشته ایم و شاخص کل نیز از نظر تکنیکالی به مقاومت برخورد کرده است.
رضایی افزود: با توجه به شرایط سال قبل بازار سرمایه میتوان ترس را همچنان در سهامداران دید که با کوچکترین منفی بازار سرمایه  بخواهند سهم خود را بفروش برسانند و نقد کنند و بازگشت اعتماد مجدد افراد به بازار کمی زمان بر است.
این تحلیل گر بازار سرمایه به ابطال  بازگشایی نماد شبندر در روز یکشنبه اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه و پس از رفتار سلیقه ای سازمان در بازگشایی نماد شبندر موجب شد ترس سهامداران مجدد به بازار برگردد و یاداور خاطرات چهارشنبه های بی قرار سازمان بورس در سال گذشته باشد که  هر چهارشنبه قوانین عجولانه موجب برهم زدم نظم بازار می شد.
رضایی به عوامل مثبت بازار سرمایه اشاره کرد و عنوان کرد: گزارشات  خوب شرکت ها، تثبیت نرخ های جهانی در محدوده های قیمتی مناسب و رشد نرخ دلار در داخل که دور از انتظار نیست همه این عوامل در کوتاه و بلند مدت موجب رشد بازار سرمایه خواهند شد.
وی افزود: به نظر میرسد سهامداران  برای انتخاب سهام به عوامل بنیادی شرکت ها بیشتر توجه داشته بلشند و در سبد سهام خود شرکت های  معدنی، غذایی،دارویی و ساختمانی داشته باشند.
رضایی گفت: از لحاظ تکنیکالی  شاخص کل را بررسی کنیم احتمالا امروز نیز با منفی روبرو هستیم و به سمت تعادل حرکت خواهد کرد و نیمه دوم بازار امروز بهتر از نیمه اول خواهد بود ولی پس از قرارگیری شاخص کل در محدوده یک میلیون ۴۰۰  واحد میتوان به بازگشت مجدد و روند صعودی خود ادامه دهد و به نظر نمیرسد که شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ وارد شود.

کد خبر 6620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =