ادامه روند نوسانی در بورس

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار امروز چهارشنبه باید توجه کرد و آیا مجدد شاخص کل بورس وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ واحد می شود یا خیر که مساله ی بسیار مهمی است. به نظر میرسد اگر این مقاومت عبور کنیم و یا حتی شاخص کل  از یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد پایین تر بیاد بازهم  شرایط بازار در کوتاه مدت نوسانی خواهد بود.  

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند شاخص در ماه های گذشته به بیداربورس گفت: شاخص کل در یک روند صعودی پرقدرت برای شکستن مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ واحدی بود اما در هفته های گذشته مشاهده کردیم در محدوده یک میلیون و ۵۹۰ هزارواحد بالا آمد و در همین محدوده با دو کندل نزولی روند اصلاحی در پیش گرفت.
وی افزود: در چند روز گذشته نیز روند نزولی در بازار سرمایه شاهد بودیم ولی روز گذشته سه شنبه ۲۳ شهریور مقداری شرایط بهتر بود.
الیاس کردی به نرخ دلار اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ دلار را بررسی میکنیم میبینیم از قیمت ۲۷ هزارتومان روزهای گذشته پایین نیز آمد و محدوده ۲۶ تومان را هم دید و الان مجدد به کانال ۲۷ هزارتومان برگشت. همین تغییرات قیمت دلار به عنوان ریسک بازار سرمایه ست البته قدرتی برای شکستن مقاومت یک میلیون ۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس نبود.
وی افزود: بازار امروز چهارشنبه باید توجه کرد و آیا مجدد شاخص کل بورس وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ واحد می شود یا خیر که مساله ی بسیار مهمی است. به نظر میرسد اگر این مقاومت عبور کنیم و یا حتی شاخص کل  از یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد پایین تر بیاد بازهم  شرایط بازار در کوتاه مدت نوسانی خواهد بود.  
این تحلیل گر بازار سرمایه گفت: بحث قیمت گذاری دستوری، نرخ بهره، تصمیماتی که در آینده برای  عرضه ها و سهام عدالت در بورس صورت می گیرد این موارد به عنوان ریسک های بازار  برخی از قبل وجود داشته و برخی اخیرا نیز اضافه شده است.
وی گفت: تاثیر نرخ دلار بر بازار سرمایه بیش از گذشته است و همواره این نرخ به عنوان محرک  بازار بوده است ولی در حال حاضر میبینیم لحظه به لحظه  بازار سرمایه ما به افزایش یا کاهش نرخ دلار واکنشن نشان می دهد.
الیاس کردی در پایان گفت: شاخص کل مدتی در همین محدوده قرار دارد  چرا که دلیل خاصی برای نزول یا صعو شارپی وجود ندارد مگر اینکه اخبار جدید اتفاق بیافتد.

کد خبر 7247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =