واکنش قیمت دلار به وعده ارزی رئیس جدید بانک مرکزی

افت قیمت دلار از حوالی ظهر امروز شتاب گرفت و به این ترتیب نرخ ارز که مدتی در مرز ۲۸ هزار تومان با حمایت خریداران مواجه بود، این مرز روانی را از دست داد.

به گزارش بیدار بورس از بورسان،  مهم‌ترین خبر امروز مشخص شدن رئیس کل بانک مرکزی بود که همین انتصاب حدی از ابهامات را کاهش داد. با این حال، هنوز باید منتظر بود تا دید صالح آبادی، سکاندار جدید این بانک تا چه حد در رفع بحران‌های پولی فعلی توفیق خواهد داشت. به این ترتیب قیمت دلار با افت مجموعا ۲۲۰ تومانی به ۲۷۹۳۰ تومان رسید.

مهم‌ترین خبر امروز مشخص شدن رئیس کل بانک مرکزی بود که همین انتصاب حدی از ابهامات را کاهش داد. با این حال، هنوز باید منتظر بود تا دید صالح آبادی، سکاندار جدید این بانک تا چه حد در رفع بحران‌های پولی فعلی توفیق خواهد داشت.

اما مهم‌تر از آن، رئیس کل جدید بانک مرکزی در اولین مصاحبه خود ثبات بازار ارز را اولویت خود اعلام کرد و گفت: «سازوکار لازم را اندیشیده‌ایم تا آرامش بازار ارز در روزها و ماه‌های آینده برقرار شود». همین موجب شد تا بخشی از معامله‌گران در بازار دلار به فروش ارز روی آورند.

در سوی دیگر، در حالی که انتظاراتی در ارتباط با ازسرگیری زودهنگام مذاکرات وین وجود دارد، امروز وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو دیدار کردند. لاوروف پیش از ملاقات با امیرعبداللهیان با وزیر خارجه آمریکا نیز تماسی تلفنی داشت و مجموعا شاید بتوان انتظار داشت این گفت‌وگوها در جهت هماهنگ کردن طرف‌ها برای بازگشت به وین موثر باشند.

در همین حال دیروز اخباری غیررسمی از توافق ایران و عربستان بر سر نقشه راه حل برخی مسائل منطقه و همچنین تقویت همکاری‌ها و تعامل، منتشر شد که این موضوع نیز مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت.

کد خبر 8068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =