۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
آب و  هوای ابری بازار سرمایه

 صعود یا نزول شاخص کل به متغیرهای بسیاری بستگی دارد که از مهم ترین عوامل آن می توان به تغییر مدیریت سازمان بورس و استراتژی ها و راهکارهای مدیریت جدید درخصوص حمایت از بازار سرمایه و هم چنین به سرانجام رسیدن مذاکرات برجام و ابهام در رفع تحریم ها اشاره نمود.

سجاد گرجی زاده کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار روز گذشته به بیداربورس گفت: دیروز یکشنبه شاخص کل بیش از هزار واحد منفی شد و در  محدوده ی یک میلیون و ۴۵۰ هزار  ایستاد. شپنا، حکشتی و خودرو بیشترین تاثیر منفی و فملی، شستا، شپدیس و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شاخص هم‌وزن با کاهش حدود ۴ هزار واحدی به محدوده ۳۹۸ هزار واحد برگشت. شاخص فرابورس هم حدود ۱۴۳ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰، ۴۱۳ واحد آرام گرفت.
گرجی زاده گفت: روز گذشته برخلاف روز شنبه بازار فشار عرضه بالایی را تجربه کرد هرچند شاخص کل زیاد منفی نبود اما به هرحال نکته قابل توجه این است که اغلب لیدرهای بانکی و خودرویی به کف قیمتی اردیبهشت و خرداد ماه امسال (زمانی که شاخص کل ۱میلیون و ۱۰۰هزارواحد بود) رسیدند و روی حمایت های خوبی هستند. اگر که این حمایت ها شکسته شود طبیعتا احتمال ازدست رفتن حمایت محدوده ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ هزارواحد برای شاخص کل افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر این محدوده حفظ شود شاخص شانس ادامه حرکت به سمت ۱۵۰۰ برای گام اول و ۱۶۲۰ هزارواحد برای گام دوم را دارد.
وی افزود:  صعود یا نزول شاخص کل به متغیرهای بسیاری بستگی دارد که از مهم ترین عوامل آن می توان به تغییر مدیریت سازمان بورس و استراتژی ها و راهکارهای مدیریت جدید درخصوص حمایت از بازار سرمایه و هم چنین به سرانجام رسیدن مذاکرات برجام و ابهام در رفع تحریم ها اشاره نمود. جهت بهره مندی از نوسانات بورس و آگاهی بیشتر از وضعیت سهم ها پیشنهاد می گردد برخی از فاکتورهای مهم تابلوخوانی مورد بررسی قرار گیرد مثلا تعداد و حجم خریدار و فروشنده یک سهم و سرانه خرید و فروش که می توان متوجه قدرت خریدار و فروشنده شد. بدین منظور می توان از افزونه های رایگانی مانند tsetmc plus استفاده نمود.
 گرجی زاده در پایان گفت: درنهایت تاکید می گردد در این حال و روز نوسانی بورس هیجانی برخورد نشود و برای هر دارایی سهام، به حد ضرر خود پایبند باشید.

کد خبر 8475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =