۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
بورس پشت چراغ قرمز ماند

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، سوم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۳ هزار و ۶۴۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۹۲۷ واحد کاهش، به رقم ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس،   برپایه معاملات امروز، بیش از ۵ میلیارد و ۶۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۰ هزار و ۷۶۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۶ هزار و ۸۰۴ واحدی را تجربه کردند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی هزار و ۱۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

در جریان معاملات امروز ارزش بازار به مبلغ ۷۰ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۸۳۹ میلیارد بود که در همین راستا ارزش دلاری آن به ۲۵۵ میلیارد رسید؛ در این راستا حجم معاملات به ۶ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۱۵۸ هزار رسید که خالص پول حقیقی نیز به ۶ هزارو ۷۷۹ میلیارد رسید.

در بازار امروز تعداد نمادهای مثبت به ۹۵ و تعداد نمادهای منفی به ۵۱۴ رسید در این راستا مجموع ارزش فروش حقیقی به ۳۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد و ارزش خرید حقیقی به ۲۶ هزارو ۹ میلیارد رسید و مجموع ارزش فروش حقوقی به ۴ هزار و ۸۶۴ میلیارد و خرید حقوقی نیز به ۱۱ هزار و ۶۴۴ میلیارد رسید.

در جریان بازار امروز بیشترین تقاضا را سهم "انرژی ۳۱" و بیشترین عرضه را "آریان" داشته است و "شپنا" نیز بیشترین ارزش خرید و فروش حقیقی را به خود اختصاص داد که "آریان" نیز بیشترین ارزش خرید و فروش حقوقی را کسب کرد.
 

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فلزات اساسی ۰.۸۱% ۳,۵۳۲.۸ B ۲۵۱ M
خودرو و ساخت قطعات ۱.۳۵% ۳,۳۱۹.۸ B ۱,۳۵۱ M
محصولات شیمیایی ۲.۴% ۳,۳۱۲.۹ B ۱۱۹ M
فرآورده‌های نقتی، کک و سوخت هسته ای ۲.۹۷% ۳,۱۴۲.۲ B ۴۳۰ M
بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱.۹% B۱,۴۱۹.۹ ۵۹۰ M 
کد خبر 8778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =