اعتماد  از دست رفته را به بازار برگردانید

موضوعی که در بازار آزاردهنده شده است اعتماد سرمایه گذاران است. اعتمادی که سال گذشته تا به امروز خدشه دار شده و روز به روز بر این بی اعتمادی افزوده می شود و اقداماتی که از سوی متولیان این بازار در حال انجام است، اقداماتی نیست که حرف با عمل همخوانی داشته باشد و صرفا حمایت ها فقط بصورت زبانی است.

علیرضا تاجبر مدیرعامل گروه مالی آوای باران با اشاره به اینکه بازار سرمایه ی از لحاظ عوامل بنیادی در  بهترین مقطع زمانی است به بیداربورس گفت:  نرخ دلار و قیمت های جهانی در محدودهایی که هستند تثبیت شده اند و نرخ های جهانی به رقم های باورنکردی رسیده است و به نظر نمیرسد در آینده تغییر خاصی در این نرخ ها بوجود بیاید، عمده شرکت ها بازار سهام نیز صادرات محور هستند، و وضعیت خوبی از لحاظ سودآوری دارند.
وی افزود: بازار سرمایه  با توجه به تورم، افزایش نرخ دلار و افزایش  قیمت های جهانی اوضاع خوبی از لحاظ بنیادی دارد.
تاجبر گفت: موضوعی که در بازار آزاردهنده شده است اعتماد سرمایه گذاران است. اعتمادی که سال گذشته تا به امروز خدشه دار شده و روز به روز بر این بی اعتمادی افزوده می شود و اقداماتی که از سوی متولیان این بازار در حال انجام است، اقداماتی نیست که حرف با عمل همخوانی داشته باشد و صرفا حمایت ها فقط بصورت زبانی است.
تاحبر در ادامه تصریح کرد: همین موضوع سبب شده که بی اعتمادی همچنان ادامه دار بوده و انچه که میتواند بازار سرمایه را مجدد جذاب کند بازگشت اعتماد سرمایه گذار به  این بازار است و اگر  سرمایه گذاری بسیار جذاب هم باشد ولی اعتماد وجود نداشته باشد سرمایه گذار ریسک نکرده و وارد آن سرمایه گذاری نمی شود.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شاهد خروج پول سرمایه گذاران خرد در  بازار هستیم و میلیون نفرها نیز از این بازار خداحافظی کردند چرا که این بازار را دیگر جذاب ندانسته و اعتماد
نمی کنند و این اعتماد هم قطعا در کوتاه مدت ترمیم نخواهد شد و هر روز  شاهد کاهش این اعتماد هستیم.
تاجبر گفت: به نظر می رسد باید یک اقدام اساسی در ارکان تصمیم کیری اقتصاد کشور  انجام گیرد و تصمیم درست گرفته شود چرا که هنوز اقدام موثر از سوی وزارت اقتصاد و یا نهادهای مربوطه ندیده ایم و بیشتر در حد شعار بوده ست.
تاجبر در پایان گفت: با این تفاسیر من روزهای روشنی در بازار نمیبینم مگر اینکه اقدام جدی صورت گیرد، حتی با اقدامات جدی هم به نظر من ماه ها طول می کشد تا مجدد اعتماد برگردد.

کد خبر 8828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =