سهام‌های دلاری بر روی موج تقاضا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از محرک های تاثیر گذار بر روند معاملاتی مثبت روزهای اخیر می توان به رشد نرخ دلار اشاره کرد که در معاملات روزجاری در بازار آزاد در محدوده بالای ۲۸۱۰۰ تومان این ارز قرار گرفت. نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار سرمایه در این روزها داشت و می توان گفت اگر خبر خاصی در محوریت سیاسی و اقتصادی منتشر نشود، با توجه به شرایط روز گذشته و افزایش زیر پوستی تقاضا در سهام های دلاری محور احتمالا روند بازار ۱۸ آبان هم مثبت و متعادل خواهد بود.

الناز جمالی مدیر مشاور سرمایه گذاری پاداش با اشاره به اینکه بعد از ریزش هایی که بازار سهام در روزهای گذشته تجربه کرد به بیداربورس گفت:  بالاخره صدای سهامداران از نارضایتی شرایط موجب تغییر روند بازار و حمایت ها مسئولین شد. در اصل می توان گفت حمایت روسای جدید کار ساز شد و ما شاهد برگشت روند معاملات بازار سهام بودیم.
جمالی افزود:  چتر حمایت خودرو و لیدری این نماد در بازار سهام در روزهای آتی من جمله در معاملات ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ به قدری بالا بود که در نیمه ابتدایی داد و ستد روز جاری شاهد حرکت نمادها از مدار تعادل به سمت مثبت شدن بودیم. نماد خودرو از همان دقایق ابتدایی با رشد قیمت و ثبت حجم های خیره کننده در حال سپری کردن معاملات خود بود. اما آغاز متعادل سایر نمادها از همان ابتدای معاملات موجب شد تا نماگر بورس تهران با افت همراه شود و سرخی دقایق ابتدایی نماگر بورس تهران را شاهد باشیم ولی رفته رفته با رشد قیمت در نمادهای خودرویی و مهمتر از آن قرار گرفتن نماد خودرو در سقف قیمت روزانه موجب رشد و جهش قیمت در اکثریت بزرگان بازار سهام شد. خودرو یک تنه بازار بورس تهران را به سمت بالا کشاند و ما شاهد حرکت نماگر بورس تهران از مدار منفی به سمت مدار مثبت بودیم.
وی گفت:  در نهایت شاخص بورس تهران در روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ با رشد بیش از ۳ هزار واحد در بالاتر از سطح ۱ میلیون و ۴۳۴ هزار واحد به کار خود پایان داد و نمادهای نوری و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بروی آن به ثبت رساندند. با جهش تقاضا در کلیت بازار تراز نقدینگی حقیقی ها نه تنها مثبت شد بلکه در این چند روز شاهد قدرت نمایی پول در بازار سهام به نسبت روزهای قبل هستیم.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما نکته حائز اهمیت با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، از جمله جلوگیری از فروش اوراق مشارکت از سوی دولت که اطلاعیه آن توسط بانک مرکزی منتشر شد، قطعا شاهد تغییراتی در بازارسهام خواهیم بود که کاملا این تغییرات مشهود است. اما ترس و ابهامی که وجود دارد، مربوط به ماه آینده آذر ماه است که ماه آینده نیز قرار است بحث گزارش بودجه ۱۴۰۱ مطرح شود که موضوع بسیار مهمی است.
جمالی گفت: از دیگر محرک های تاثیر گذار بر روند معاملاتی مثبت روزهای اخیر می توان به رشد نرخ دلار اشاره کرد که در معاملات روزجاری در بازار آزاد در محدوده بالای ۲۸۱۰۰ تومان این ارز قرار گرفت. نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار سرمایه در این روزها داشت و می توان گفت اگر خبر خاصی در محوریت سیاسی و اقتصادی منتشر نشود، با توجه به شرایط روز گذشته و افزایش زیر پوستی تقاضا در سهام های دلاری محور احتمالا روند بازار ۱۸ آبان هم مثبت و متعادل خواهد بود.

کد خبر 9299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =