۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
بازار پرابهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برای بازار امروز معاملاتی پر نوسان با برایند منفی و به همراه ارزش پایین معاملات را پیش بینی میکنم.

نیما میرزایی تحلیل گر و کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بارز ترین ویژگی وضعیت هفته های اخیر بازار سرمایه بلاتکلیفی معامله گران و نوسانی بودن شاخص است به بیداربورس گفت:  همین موضوع عملا امکان بازدهی مثبت را برای غالب سهامداران زیان دیده و  خسته بورسی صلب نموده است آنهم در شرایطی که در سطح کلان اقتصاد تورم بدون توقف به پیش می رود و احساس جاماندگی بیشترین فشار روحی را به جامعه بزرگ سهامداران وارد نموده است. 
وی عوامل تاثیر گذار بر بازار را در دوجهت دسته بندی کرد و گفت:  اهرم های مثبت بازار شامل رشد تورم و نرخ دلار نیمایی، افزایش چشم گیر قیمت جهانی کامودیتی ها و اصلاح قیمتی مناسب سهم ها می باشد و در نقطه مقابل چشم انداز مبهم نرخ های ارز و بهره و خوراک و همچنین موضوع برجام ریسک سهامداران را برای خرید های جدید افزلیش داده است.
میرزایی گفت: با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد علی رغم اخبار مثبت برجامی ، تمایل خریداران بازار دیروز بیشتر به سهام دلاری از جمله کانه های فلزی و شیمیایی ها بود و گروه فلزات اساسی به دلیل تصمیم مربوط به قطع خوراک گاز کماکان جذابیت لازم کافی را علیرغم p/e جذابشان ندارد. 
این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: گروه بانکی و خودرویی که در روز گذشته  میرفت که دور تازه ای از تقاضا را شاهد باشند با عرضه های سنگین نماد وبملت و بلاتکلیفی در بازگشایی خودرو و خساپا با موجی از عرضه روبه رو  شدند که بنظرم در روزهای آینده و با اخبار جدید برجامی شاهد برگشت تقاضا در این گروه ها باشیم. 
میرزایی در پایان گفت: برای بازار امروز معاملاتی پر نوسان با برایند منفی و به همراه ارزش پایین معاملات را پیش بینی میکنم.

کد خبر 9929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =