۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کورسوی امید در بازار سهام

از هفته آینده کلیت بازار شاهد شروع یک رشد پایدار و منطقی و با پشتوانه بنیادی خواهد بود.

رامین رضایی کارشناس بازار سرمایه به بیداربورس گفت: معاملات بازار سهام در هفته گذشته بیش از همه تحت تاثیر ابهامات بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته بود. معمولا تا مشخص شدن همه ابهامات بودجه، بازار سهام نیز در ریسک و ابهام به سر می‌برد و معامله‌گران نیز سعی می کنند در معاملات خود احتیاط کنند.
وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ هنوز تکلیف بحث افزایش نرخ گاز به عنوان سوخت و خوراک صنایع مختلف، افزایش حقوق دولتی معادن، نرخ تسعیر ارز به طور کامل مشخص نشده است، اگرچه وزیر اقتصاد و وزیر صنعت مخالفت ضمنی خود با ارقام پیشنهادی از طرف سازمان برنامه را ابراز کرده‌اند اما تصمیم‌گیرنده نهایی هیئت دولت و سپس نمایندگان مجلس هستند. اما مخالفت دو وزیر با افزایش شدید نرخ سوخت و عوارض معادن و همچنین پافشاری رئیس سازمان بورس برای دفاع از حقوق سهامداران در تدویت بودجه و طرح های مختلف امیدواری هایی را در بین فعالان بازار سرمایه نیز ایجاد کرده است،بطوری که حرکات مثبت اندک در انتهای معاملات روز چهارشنبه نیز گویای این موضوع بوده است.
رضایی گفت: با وجود اینکه نرخ دلار در روزهای اخیر ارقام بیش از ۲۹ هزار تومان را نیز به خود دیده است اما سهام‌های دلار محور بازار سرمایه آنچنان واکنش مثبتی از خود نشان نداده اند که دلیل این امر می تواند متاثر از رفتار بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز نیمایی متناسب با نرخ ارز آزاد و همچنین ترس از ریزش نرخ کامودیتی ها در بازارهای جهانی باشد. 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن موضوع قیمت گذاری خودرو میتوان انتظار داشت برای هفته آینده گروه خودرو و قطعات مورد توجه و رشد قیمت‌ سهام قرار گیرند،از طرفی افزایش نرخ دلار در هفته اخیر و تثبیت آن در نرخ های بیش از ۲۹ هزار تومان می تواند اثر خود را در هفته آینده نشان دهد و گروه های دلار محور مانند صنایع پتروشیمی، فلزی و معدنی را نیز وارد مدار بازگشت و رشد نماید.
رضایی در پایان گفت: بنابراین می‌توان گفت؛از هفته آینده کلیت بازار شاهد شروع یک رشد پایدار و منطقی و با پشتوانه بنیادی خواهد بود.

کد خبر 10585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =