۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
تحلیل تکنیکال رمزارزها

هفته گذشته بازار رمزارزها ریزش نسبتا بالایی را تجربه کرد طوری که بیتکوین تنها در یک روز حدود ۲۰ درصد ریزش پیدا کرد و این امری ناخوشایند برای سرمایه‌گذاران رمزارزها بود.

بیتکوین در محدوده حمایتی

بیت کوین بعد از دست دادن حمایت ۵۳ هزار دلاری در حال حاضر بر روی یک حمایت با همپوشانی بالای حمایتی در محدوده ۴۸ هزار واحد قرارگرفته است. در صورت تثبیت در محدوده ذکر شده انتظار حرکت از محدوده زمانی مارک شده، بالا خواهد بود نگاهی به عملکرد پرفراز و نشیبب ارزهای دیجیتال در همین دوران کوتاه حضور در بازارها گویای این است که بیت کوین در روزهای مشابه سال گذشته یعنی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ نرخی برابر با ۱۸,۶۹۹.۷۶ دلار را به ثبت رسانده بود که بر این مبنا باید از افزایش ۳۰,۳۶۶.۳۵ دلاری بیت کوین در یک بازه زمانی یکساله یاد کنیم. این رقم برای بازه های زمانی ۶ ماهه و ۳ ماهه به ترتیب برابر با ۳۶,۸۹۴.۴۰ و ۴۹,۹۴۴.۶۲ دلار است که برای دور زمانی ۶ ماهه افزایش ۱۲,۱۷۱.۷۱ دلاری و برای دوره سه ماهه نیز روند کاهش ۸۷۸.۵۰ دلاری را نشان می دهند. بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۲۳.۶۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۸.۶۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

آدا و از دست رفتن محدوده مقاومتی

آدا در یک حمایت مهم قرار گرفته که در صورت از دست رفتن این محدوده انتظار حرکتی نزولی تا ۱ دلار هم وجود دارد. از سمت مقابل در صورت تثبیت در محدوده ۱.۴۰۰۰ میتوان در محدوده زمانی مارک شده، انتظار حرکت صعودی داشته باشیم. کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۴.۶۴ میلیارد دلار، در رتبه ۶ بازار قرار داشته و سهم ۱.۸۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از کاردانو در این لحظه با قیمت ۱.۳۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۴۷۳ تومان معادل ۴۲,۱۷۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۷۲ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۴.۴۷% کاهش یافته است. بالاترین قیمت کاردانو در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰(۰۲ September ۲۰۲۱) معادل ۳.۰۸ دلار بوده که همینک %۵۶.۵۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۳.۳۱ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن کاردانو معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۹.۳۶ از حجم معاملات روزانه است.

احیا ریتم صعودی سولانو

حفظ محدوده ۱۹۴ دلاری در سولانو در روزهای اینده میتواند ریتم صعودی این ارز را احیا کند. بر این اساس شکست خط سایه روند در محدوده زمانی میتواند تریگر ورود مناسبی باشد سولانا با نماد اختصاری SOL یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۹.۶۷ میلیارد دلار، در رتبه ۵ بازار قرار داشته و سهم ۲.۴۸ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از سولانا در این لحظه با قیمت ۱۹۵.۱۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۴۷۶ تومان معادل ۶,۱۴۲,۱۹۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۲۹ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۹۷% کاهش یافته است. بالاترین قیمت سولانا در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۰(۰۶ November ۲۰۲۱) معادل ۲۶۰.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۴.۹۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش سولانا ۳۰۵.۷۸ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۴۸۸.۶۳ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن سولانا معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۲۷.۱۵ از حجم معاملات روزانه است.

حمایت خوب متیک در ریزش های اخیر

در این ارز طبق دو نگاه زمانی مورد نظر ما ارز حرکات خوبی داشت. در ریزش روز گذشته نیز حفظ محدوده ۱.۶۳۰ یک نشانه خوب از حمایت مهم این منطقه داشت پالیگان با نماد اختصاری MATIC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۳.۱۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶ بازار قرار داشته و سهم ۰.۵۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پالیگان در این لحظه با قیمت ۱.۸۶ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۴۷۳ تومان معادل ۵۸,۸۰۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۲۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۵.۷۶% کاهش یافته است. بالاترین قیمت پالیگان در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰(۱۸ May ۲۰۲۱) معادل ۲.۶۸ دلار بوده که همینک %۳۰.۲۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش پالیگان ۷.۰۲ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن پالیگان معامله می‌شود، صرافی CoinTiger با سهم %۲۲.۳۲ از حجم معاملات روزانه است.

حفظ محدوده یک دلاری

ساختار حرکتی قیمت از محدوده زمانی مارک شده بعد از شکست سایه روند شروع به حرکت صعودی داشت. در حال حاضر حفظ محدوده ۱ دلاری بسیار اهمیت دارد. بت با نماد اختصاری BAT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۸۲ میلیارد دلار، در رتبه ۶۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بت در این لحظه با قیمت ۱.۲۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۵۳۳ تومان معادل ۳۸,۵۳۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۸۸۰.۵۹ میلیون دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴.۷۸% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بت در تاریخ ۰۷ آذر ۱۴۰۰(۲۸ November ۲۰۲۱) معادل ۱.۹۲ دلار بوده که همینک %۳۶.۶۱ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بت ۱.۴۹ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱.۵ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بت معامله می‌شود، صرافی PayBito با سهم %۲۲.۳۵ از حجم معاملات روزانه است.

اتریوم

در اتریوم حفظ محدوده ۴۰۰۰ دلاری که زمانی کف ارز محسوب میشد در ریزش های اخیر به نشانه پولبک بر روی این سطح تعبیر شد. بررسی عملکرد یکساله اتریوم نشان از روند صعودی آن داشته، چرا که این ارز دیجیتال در روزهای مشابه سال گذشته، نرخی برابر با ۵۶۹.۳۵ دلار داشته که این بیانگر افزایش ۶۳۰.۵۳ درصدی اتریوم برابر با ۳,۵۸۹.۹۸ دلار در طی یکسال گذشته است این در حالیست که این ارز رمزپایه در بازه زمانی سه ماهه گذشته، نوسانی ۶.۹۸ درصدی برابر با ۲۷۱.۵۱ دلار را تجربه کرده است و از رقم ۳,۸۸۷.۸۲ دلار به ۲۷۱.۵۱ دلار افزایش یافته است. اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۸۶.۹۳ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۲۰.۴۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۴,۱۰۴.۷۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۵۲۷ تومان معادل ۱۲۹,۴۱۱,۸۳۹ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲۱.۷۳ میلیارد دلار است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(۱۰ November ۲۰۲۱) معادل ۴,۸۶۱.۴۷ دلار بوده که همینک %۱۵.۵۶ پایین‌تر از آن است.

لونا در روند صعودی

این ارز بعد از حرکت از محدوده مورد اشاره زمانی در حال حاضر یک پولبک بر روی سطح کانال شیب دو روند صعودی داشته است. لونا با نماد اختصاری LUNA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۳.۶۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱۰ بازار قرار داشته و سهم ۰.۹۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از لونا در این لحظه با قیمت ۶۱.۴۷ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۵۲۷ تومان معادل ۱,۹۳۸,۰۴۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴.۰۸ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۱۸.۰۵% کاهش یافته است. بالاترین قیمت لونا در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۰(۰۵ December ۲۰۲۱) معادل ۷۸.۱۸ دلار بوده که همینک %۲۱.۳۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لونا ۳۸۵.۰۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۸۵۸.۲۹ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن لونا معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۲۸.۲۱ از حجم معاملات روزانه است.

درجا زدن دوج ادامه دارد

دوج مدت هاست که در یک محدوده ساید در حال حرکت است. البته محدوده ۱۹ سنت توانسته فعلا حمایت خوبی برای این ارز باشد. با این اوصاف شکست ۳۰ سنت در بازه زمانی مورد اشاره میتواند ریتم صعودی خوبی به ارز بدهد. دوج کوین با نماد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲.۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱۱ بازار قرار داشته و سهم ۰.۹۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از دوج کوین در این لحظه با قیمت ۰.۱۶۶۸۹۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۵۲۷ تومان معادل ۵,۲۶۱ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۵۹ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۶.۵۳% کاهش یافته است. بالاترین قیمت دوج کوین در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰(۱۸ August ۲۰۲۱) معادل ۱.۸۲ دلار بوده که همینک %۹۰.۸۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش دوج کوین ۱۳۲.۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۳۲.۴ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن دوج کوین معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۶.۷۶ از حجم معاملات روزانه است.

انتظار ریتم‌گیری صعودی از ریپل

بعد از تاچ شدن محدوده جا مانده ۷۰ سنتی در ریپل در محدوده زمانی مارک و بعد از شکست کامل ۱.۳۰ دلار انتظار ریتم‌گیری صعودی خواهیم داشت. ریپل با نماد اختصاری XRP یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۶.۹۶ میلیارد دلار، در رتبه ۸ بازار قرار داشته و سهم ۱.۵۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ریپل در این لحظه با قیمت ۰.۷۸۲۱۹۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۵۲۷ تومان معادل ۲۴,۶۶۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۳۵ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۷.۵۳% کاهش یافته است. بالاترین قیمت ریپل در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶(۰۷ January ۲۰۱۸) معادل ۳.۳۷ دلار بوده که همینک %۷۶.۸۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش ریپل ۴۷.۲۵ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۱۰۰ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن ریپل معامله می‌شود، صرافی Hotcoin Global با سهم %۹۸.۳۱ از حجم معاملات روزانه است.

کد خبر 10687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =