نارضایتی نفتی‌ها از سیاست بایدن ادامه دارد

قرار است این هفته کنگره جهانی نفت در هیوستون تگزاس برگزار شود و احتمالا این نشست به محل انتقاد شرکت‌های نفتی از سیاست‌های دولت آمریکا تبدیل خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از راشاتودی، کنگره جهانی نفت این هفته قرار است در هیوستون تگزاس برگزار شود. انتظار می‌رود شرکت‌های نفتی آمریکایی از این فرصت برای بلندتر کردن صدای انتقاد خود علیه سیاست‌های دولت بایدن استفاده کنند.

حدود یک سالی می‌شود که شرکت‌های نفتی آمریکایی با روی کار آمدن بایدن و جدی شدن اجرای سیاست‌های ضد صنایع نفتی و گازی در این کشور احساس سر خوردگی کرده و نسبت به شرایط پیش رو ناامید هستند.

مدیران نفتی آمریکایی و کارشناسان این حوزه می‌گویند، در حالی که طی ماه‌های گذشته دولت آمریکا بارها از اوپک پلاس خواسته تا تولید نفت خود را با هدف کاهش قیمت افزایش دهد، اما هیچ توجهی به بالابردن تولیدنفت در خود آمریکا نکرده است.

قیمت نفت همین چند هفته پیش به بالاترین میزان چند سال گذشته رسید و دولت آمریکا به دنبال آن بود تا با فشار برای افزایش عرضه نفت اوپک پلاس به بازار جهانی قیمت را کاهش دهد.

مدیران شرکت‌های نفتی آمریکایی می‌گویند، به جای آنکه دولت بایدن از اعضای اوپک پلاس نظیر عربستان، عراق و روسیه بخواهد افزایش عرضه نفت داشته باشند، باید شرایط را برای بالا رفتن تولید نفت در خود آمریکا فراهم می‌کرد.

به خاطر اتفاقات سال گذشته ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی و متعاقبا سقوط قیمت این حامل انرژی در جهان، شرکت‌های نفت شیل آمریکا تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

حالا چند هفته‌ای است که انتقاد کردن شرکت‌های نفتی آمریکایی از سیاست‌های دولت جدی‌تر شده و آنها از اینکه دولت به جای کمک به آنها دنبال فشار به اوپک پلاس هستند، به شدت ناراحتند.

مدیران نفتی آمریکا حالا با شعار "باید اول به ما می‌گفتی" در هیوستون تگزاس جمع می‌شوند.

کد خبر 10736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =