۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
آیا کف شاخص کل حمایت شده است؟

تحلیل گر ارشد کارگزاری صنعت و معدن اظهار کرد: نکته ای که باید در ارتباط با این روزهای بازار در نظر گرفت شاهد افت ارزش معاملات به سطح ۳ همت هستیم که نسبت به ارقام ۵ تا ۶ همتی انتهای تابستان فاصله جدی دارد. این موضوع موجب تعمیق شرایط رکودی بازار شده است و بازار از نبود نقدینگی رنج می برد. به نظر تا برطرف نشدن این موضوع انتظار افزایش قابل توجه شاخص ها از بازار دور از ذهن است. برای امروز نیز می توان انتظار داشت شرایط مشابه روز قبل باشد.  

علی اسکینی تحلیل گر ارشد کارگزاری صنعت و معدن با بیان اینکه بازار دیروز را در حالی به پایان رساندیم که برخلاف روزهای قبل تر دیروز سایه ابهام که در چند وقت اخیر بر بازار سنگینی میکرد تا حد زیادی برای بازار برطرف شده بود  به بیداربورس گفت:  تصمیم های یکشنبه شب اخذ شده در جلسه ستاد اقتصادی دولت سبب شد تا فعالان بازار در روز گذشته با خیال آسوده تری در بازار شروع به تصمیم گیری کنند که ماحصل آن رشد حدود ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بود.  

وی افزود: نکته ای که باید در ارتباط با این روزهای بازار در نظر گرفت شاهد افت ارزش معاملات به سطح ۳ همت هستیم که نسبت به ارقام ۵ تا ۶ همتی انتهای تابستان فاصله جدی دارد. این موضوع موجب تعمیق شرایط رکودی بازار شده است و بازار از نبود نقدینگی رنج می برد. به نظر تا برطرف نشدن این موضوع انتظار افزایش قابل توجه شاخص ها از بازار دور از ذهن است. برای امروز نیز می توان انتظار داشت شرایط مشابه روز قبل باشد.  

 این تحلیل گر ارشد بازار سرمایه گفت: همچنان معتقدیم سه ابهام مهم در روند کلی بازار موثر است و سبب خواهد شد سمت تقاضا قوی نباشد. اولین ابهام شرایط سیاسی و نرخ دلار است، ابهام دوم تصمیمات کلی سیاست گذار در ارتباط با شرایط کلان (نرخ بهره، قیمت گذاری دستوری و ...) می باشد و آخرین ابهام نبود اطمینان در بازار در ارتباط با سطوح فعلی قیمت های جهانی است.  
اسکینی در پایان گفت:  با این حال، بازار از لحاظ تکنیکالی به محدوده حمایتی ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی واکنش نشان داده است و می توان با مفروضات فعلی کف بازار را در همین حوالی در نظر داشت. از لحاظ بنیادی نیز در حال حاضر نرخ دلار نیما در حال افزایش است و قیمت های جهانی هم در سطوح مناسبی قرار گرفته است. این موضوع سبب شده است در عمده صنایع چشم انداز سود سال جاری و آتی در سطوح مناسبی قرار گرفته باشد، به صورتی که در ۱۵ ماه آتی برخی سهم ها سودی معادل نیمی از قیمت فعلی تابلو محقق خواهند کرد.

کد خبر 11022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =