تغییر دامنه نوسان نقدشوندگی را از بازار می‌گیرد

یک کارشناس بازار سرمایه دلیل رشد امروز بازار را افزایش قیمت دلار و خبرهای تحریک‌کننده تورم دانست و گفت: تغییر دامنه نوسان تاثیر چندانی بر رشد بازار ندارد.

 میثم رادپور در گفت‌و گو با بیدار بورس، با بیان اینکه بازار سرمایه نشان داده که نسبت به قیمت دلار حساس است، گفت: بخش مهمی از بازدهی بورس، مربوط به تورم است؛ نه رشد تولید اقتصادی و تولید داخلی.

وی افزود: تورم بخش اعظمی از رشد اسمی اقتصاد را شامل می‌شود و تمام اخباری که نگرانی‌ها را از بابت تورم تحریک می‌کند، سبب رشد بازار می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر تغییر دامنه نوسان بر رشد بازار، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم چیزی مثل دامنه نوسان به لحاظ نظری خبر خوبی باشد و تاثیر زیادی بر مثبت شدن بازار بگذارد، چراکه دامنه نوسان به هر ترتیبی نازک شود، نقدشوندگی از بازار گرفته شده و در نهایت اختیار را از معامله‌گر می‌گیرد.

رادپور اضافه کرد: شاید فردی بخواهد سهم خود را به قیمت پایین‌تری بفروشد و با این کار عملا زمان ایجاد صف فروش طولانی‌تر می‌شود.

وی همچنین درباره سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، گفت: این ارزها به دلیل استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین بسیار جذاب و فوق‌العاده است و هرچند هنوز به عنوان یک طبقه دارایی جای خود را باز نکرده‌اند، اما به زودی نظام مالی و پولی دنیا باید جایگاهی برای آن‌ها قائل باشد.

این کارشناس بازار سرمایه، تاکید کرد: در عین حال ارزهای دیجیتال دارایی ریسکی به حساب می‌آیند و تغییر قیمت جدی دارند؛ یعنی همانطور که در دوره‌ای افزایش ناگهانی قیمت دارند، ممکن است کاهش ناگهانی هم داشته باشند، بنابراین هر کسی می‌خواهد در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند، باید نسبت آن را هم رعایت کند.

به گفته رادپور نوسان‌گیری ممکن است سبب آسیب جدی به دارایی افراد شود و باید سهم این دارایی‌های پرریسک در سبد سرمایه‌گذاری افراد کم باشد.

کد خبر 1107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =