بسته حمایتی صنعت خودرو تا پایان بهمن اجرایی می شود

معاون وزیر صنعت از نهایی شدن بسته حمایتی صنعت خودرو تا پایان بهمن ماه و امکان اصلاح قیمت ها خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محسن صالحی‌نیا درخصوص آزادسازی قیمت خودرو گفت: شورای جهش تولید به ایدرو در زمینه تدوین بسته حمایتی صنعت خودرو و دفاع از آن در دولت وظیفه‌ای محول کرده است. این طرح آخرین مراحل بررسی را در سطح‌های کلان طی می‌کند. در پی جلسه‌ای که دوهفته پیش با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتیم، مقرر شد بسته حمایتی در دو جلسه کارشناسی شورای جهش تولید بررسی تا پایان ماه جاری با تأیید دولت اجرایی شود.

وی افزود: این طرح به‌معنای آزادسازی نرخ خودرو نیست بلکه در آن ساماندهی تولید و بازار در محورهایی مانند رشد تیراژ، کاهش هزینه تمام‌شده تولید، فروش دارایی‌های غیرمولد و کاهش هزینه‌ها در زنجیره تامین مواداولیه، توسعه زنجیره تامین، تولید و افزایش ساخت داخلی قطعات مدنظر قرار گرفته است.

صالحی‌نیا ادامه داد: بسته حمایتی جهش تولید خودرو طی هفته جاری در وزارت صنعت نهایی و جزئیات آن رونمایی می‌شود و با اجرایی‌شدن آن امکان اصلاح نرخ خودرو نیز فراهم می‌شود. چراکه خودروسازان با کاهش هزینه تمام‌شده تولید قادر خواهند بود زیان ناشی از کاهش یا تثبیت نرخ خودرو به‌دلیل قیمت‌ گذاری دستوری را با این شیوه جبران کنند.

کد خبر 1108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =