طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به بن بست رسید !

نماینده مجلس با اشاره به لزوم بررسی بیشتر طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کرد : این طرح عملا به بن بست رسیده است !

به گزارش بیداربورس، غلامرضا نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ، زمان بیشتری برای بررسی این طرح درخواست کرده است. لذا باید فرصت چند ماهه‌ای برای اصلاحات بیشتر به این مرکز داده شود. از سوی دیگر با شاکله و چارچوبی که برای این طرح ریخته شده ، عملا به بن‌ بست رسیده است.

وی افزود: اگر اصرار بر تصویب متن فعلی باشد، اعضای کمیسیون بر اشکالات کارشناسی تامل بیشتری خواهند داشت و این متن دوباره پذیرفته نمی‌شود. زیرا طرح ، نیازمند اصلاحات اساسی و بنیانی بوده و اصلاح جزیی درباره آن مطرح نیست.

نوری قزلجه ادامه داد: باید زمان بیشتری در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار داده شود تا روی این طرح کار کند. ایرادات بارها در رسانه‌ها مطرح شده ولی هنوز برخی ابهامات پوشیده مانده است. همه کشورهای دنیا قوانین مناسبی برای فضای مجازی بر اساس فرهنگ و مقتضیات دارند. ایران هم می‌تواند در این زمینه قوانین مفیدی داشته باشد اما باید به دقت بررسی شود.

براساس این گزارش بنابر اعلام عطاءالله رفیعی‌آتانی قائم‌مقام سابق و فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس ، علیرضا زاکانی که تا قبل از ترک مجلس رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود، چندان به نظرات کارشناسی اهمیت نمی‌داده و با وجود انتقادات معاونت‌ها و دفاتر مرکزی به دلیل ارتباطات معاونت فرهنگی با کمیسیون فرهنگی، طرح بدون کارشناسی ارجاع می‌شود.

کد خبر 11283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =