پیشنهاد عجیب برای عرضه اولیه ۲۰ درصدی و نشانه سواد مالی اندک

نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه تکاب برای شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی پویا زرکان آق‌ دره، پیشنهاد عجیبی دادند.

به گزارش بیدار بورس، در پی درج شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی پویا زرکان آق دره برای عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام در بازار اول معاملات فرابورس، نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه تکاب به همراه مدیرعامل "فزر"، گردهم آمدند و بدون اطلاع از ساختار بازار سرمایه و دولتی یا خصوصی بودن و بورسی یا فرابورس بودن شرکت، پیشنهاد عجیبی دادند.

پیشنهاد عجیب و نشانه ایی از سواد مالی اندک

در این میان حسن همتی نماینده مجلس بدون اطلاع از ساز و کار حضور شرکت ها در بازار سرمایه و عرضه های اولیه، پیشنهاد داد: پویا زرکان به عنوان اولین شرکت فعال در صنعت استحصال طلا از معادن در هفته های آتی عرضه اولیه می شود اما تخصیص سهام به جز کارمندان و کارگران این شرکت باید شامل حال همه مردم منطقه باشد. بنابراین پیشنهاد می شود در وهله اول، سهام ابتدا به مردم منطقه واگذار شود و در صورت عدم استقبال، عرضه اولیه همگانی شود.

امیر ستوده فر فرماندار تکاب نیز بدون اطلاع از اینکه شرکت های سهامی عام مانند پویا زرکان آق دره ربطی به دولت ندارند، گفت: سهام این شرکت  در راستای سیاست‌های کلی دولت باید هر چه سریع تر و تا آخر سال عرضه شود. این کار باعث می‌شود ثروت ملی در اختیار همگان قرار گیرد و ارزش افزوده شرکت افزایش یابد.

علی رحیمی امام‌جمعه تکاب هم اعلام کرد: رویکرد بورس متفاوت است و انگیزه و اهداف یک موضوع است و در نگاه بخشی نگر که مربوط به این شرکت است آن چیزی که صلاح است و مردم این منطقه این انتظار را دارند تا بتوانند سهام این شرکت به کارکنان و مردم تکاب واگذار شود و اولویت اصلی در عرضه اولیه سهام، مردم تکاب باشند. با اجرای طرح‌های توسعه رشد و تعالی شرکت پویا زرکان و سرمایه در گردش این شرکت به نحو مطلوب صورت می گیرد.

توضیحات مدیرعامل و برنامه های توسعه 

ابوالفضل رستم‌خانی مدیرعامل پویا زرکان آق دره هم گفت: فعالیت شرکت در سال ۷۸ آغاز و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده عملیات اجرایی معدن از سال ۸۲ شروع شده است. محدوده‌ حدود ۴۰ کیلومتر در اختیار شرکت، حوالی روستای آق دره است. چندین محدوده دیگر و در حال فعال سازی هم در اختیار است. این معدن دارای هفت پیت مختلف است که طبق مجوزهای وزارت صنعت، برداشت مقدار خاک تعیین شده که و به شرکت زیرمجموعه فروخته می شود.

ظرفیت سالانه هم ۳۷۵ هزار تن با عیار ۲.۴۸ و تا یک میلیون تن با عیار ۳ تا ۴ دهم است. این معدن طلا شامل ‌نقره بوده و دارای ذخیره تراورتن هم است. معدن به دلیل استقرار در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در فصل زمستان امکان اجرای عملیات ندارد اما طبق مسئولیت اجتماعی در قبال کارگران،   حدود ۲۵۰ کارگر در زمستان مشغول آماده سازی معدن برای سال آینده هستند. در تابستان هم نیروی انسانی معدن در دو نوبت کاری به ۵۵۰ نفر افزایش می یابد.

اجازه اکتشاف ۵۰۰ هکتاری هم صادر شده و سه محدوده دیگر شامل معادن داغدالی، آرپاچای و گورگور در فاصله ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری هم با پایان اکتشاف و دریافت پروانه بهره برداری مواجه هستند. سالانه با توجه به مقدار ذخیره  معدن، حدود ۴ میلیون تن عملیات خاکی انجام می‌شود که از این مقدار ۸۵۰ هزار تن ماده معدنی و بقیه باطله کم عیار است.

پایه گذاری شرکت هم با تکیه بر برنامه تولید ۵۰ ساله‌ بوده و شرکت در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده و اجرای طرح‌های توسعه تولید کنسانتره روی، فرآوری سنگ تراورتن، افزایش تولید شمش طلا با روش نوین هیپ لیچینگ از کانسنگ کم عیار در حال اجرا است.

منبع: تسنیم
کد خبر 1148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =