خروج منابع ارزی و ریالی به بازارهای جهانی اتفاق می‌افتد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند کنونی بازار سرمایه و عدم اعتماد فعالان بازار سبب ایجاد ترس و واهمه در روند خرید شده است و متاسفانه پالس هایی از حمایت دولت و حقوقی ها نیز مشاهده نمیشود گفت: سهم های شاخص ساز نیز قدرت لازم جهت خط شکست حمایتی لازم را ندارند و علیرغم  مصاحبه معاون اقتصادی مبنی بر حمایت دولت و رساندن شاخص به یک میلیون و هفتصد هزار واحد و بعضاً حمایت‌های ناچیز توسط حقوقی‌ها در کوتاه‌مدت، شاهد تأثیرگذاری موثر نخواهیم بود.

سعید آذرگون در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: برخلاف تصورها، تیم اقتصادی دولت فعلی نیز هماهنگی لازم را نداشته و درعمل شاهد تصمیمات مناسب برای بهبود شرایط بازار سرمایه نیستیم و ایجاد قوانین سخت‌گیرانه نیز باعث فرار سرمایه از بورس خواهد شد و این عملکرد یک بام و دو هوا پاسخگوی نیازهای فعالان بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر دولت در این زمینه تجدید نظر جدی نداشته باشد، قطعا عملکرد آن سبب خروج منابع ارزی و ریالی به سمت بازارهای آسیایی و جهانی را شاهد خواهیم بود.

آذرگون تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت اکثر سهام در بهترین حالت ارزندگی وجود دارند ولی تمایل خریداران حقیقی کم است و بعضاً مشتریان کم حوصله صبوری لازم را نداشته و فقدان استراتژی معاملات بلندمدت، سبب مهاجرت و خروج پول از سمت بورس به سمت بازارهای موازی مثل مسکن، زمین، طلا، سکه و اتومبیل شده است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت در مرحله تصمیم‌گیری دشواری قرار گرفته است، گفت: خواسته یا ناخواسته همه اذهان جامعه به سمت روند مذاکرات برجام گره خورده و با توجه به ورود و فعالیت نیمی از جمعیت کشور (پنجاه میلیون سهام‌دار فعال و سهام دار سهام عدالت) با موجی از ابهامات در مورد اتفاقات آینده کشور مواجه هستیم. درصورت اخذ تصمیمات نادرست، اعتماد مردم خدشه‌دار شده و زمینه افزایش لجام گسیخته قیمت دلار را فراهم میکند که با این اوصاف اکثر صنایع و معادن و شرکت های بورسی و عموم مردم دچار ورشکستگی شدید خواهند شد و بعضاً سهم های بنیادی نیز شاید نتوانند عقب افتادگی خود را جبران کنند و فجایع جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

آذرگون در پایان گفت: با این تفاسیر این هفته آینده نیز، در صورتی که حمایت واضح و عملی صورت نگیرد شاهد روند نوسانی در اکثر سهم ها خواهیم بود.

کد خبر 11500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =