گنجاندن دوباره تهاتر قیر در بودجه فسادزا است

مجلس شورای اسلامی درحالی بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ را در دستورکار خود قرار داده است که طرح قیر تهاتری نیز در لایحه گنجانده شده است، آن هم در شرایطی که بسیاری از کارشناسان و حتی خود نمایندگان مجلس، فسادزا بودن تهاتر یا توزیع قیر رایگان را قبول دارند.

به گزارش بیداربورس هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق از جمله مخالفان گنجاندن طرح قیر تهاتری در بودجه ۱۴۰۱ بوده و معتقد است؛ انتقادی که به مساله توزیع قیر رایگان وارد می شود، مربوط به تهاتر آن بوده که فسادزا است.

با این توضیحات و با توجه به کثرت نمایندگانی که به فسادزا بودن این طرح معترف و معتقدند، سوال این است که این طرح چگونه تصویب شد و چرا بار دیگر در لایحه بودجه گنجانده شده است؟  

بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف قانونگذار از عرضه قیر رایگان، توسعه مناطق روستایی و محروم بوده است، انتقادهای وارده به این طرح را مورد قبول دانسته و گفت: انتقادی که به قیر رایگان وارد می‌شود مربوط به تهاتر آن است که موجب فساد شد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه در سال‌های گذشته در زمینه قیر منجر به فساد شد، تهاتر آن بود که خود تهاتر به نوبه خود، به منظور تسویه بدهی‌ها بوده است.  

وی افزود: متاسفانه آقایانی که قبلا این پیشنهادها را ارائه دادند، در حال حاضر هم معتقدند این تهاتر را در بودجه لحاظ کنید که این موضوع مشکل‌ زا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود، درباره ساختار بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: اگر مجلس بخواهد سقف بودجه را افزایش دهد، اما منابعی را برای دولت در نظر نگیرد، این امر صحیح نیست، بنابراین مجلس باید با در نظر گرفتن منابع معتبر، بودجه را به تصویب برساند.

وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، اضافه کرد: جلسه ابتدایی بررسی بودجه ۱۴۰۱ در نشست کمیسیون تلفیق برگزار شده و ما منتظر شنیدن نظریات مسئولان اجرایی و نهادهای نظارتی هستیم تا در مورد کلیت بودجه رای گیری کنیم.

این نماینده مجلس اظهارکرد: آنچه در بررسی‌های بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مشاهده شده این مساله است که کمیسیون تلفیق به دنبال بحث منطقی و عالمانه در تصویب سند دخل و خرج دولت است.

بیگی نژاد تصریح کرد: ممکن است مجلس به این نتیجه برسد که در یک بخشی باید اعتباری را در نظر بگیرد، مانند موضوع محرومیت زدایی و بتوانیم منابعی را در این بخش زنده کنیم تا به آن پرداخته شود.

کد خبر 11762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =