امضای تفاهم ‌نامه همکاری "بانک ملت" با یک شرکت بورسی

به گفته مدیرعامل بانک ملت، تفاهم‌نامه همکاری میان این بانک و شرکت ملی مس امضا شده و ازسویی بانک ملت برای همکاری با "فملی" در حوزه‌های مختلف علاوه بر اعطای تسهیلات نیز اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس پرس، بانک ملت و شرکت ملی مس با هدف تقویت تعاملات فی ما بین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. در قالب این تفاهمنامه که به امضای محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ملی مس رسید، طرفین سطح همکاری ها را در امور بانکی و دیگر زمینه های مورد توافق، ارتقا خواهند داد.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اینکه شرکت ملی مس از مشتریان بزرگ و تاثیرگذار نظام بانکی و به ویژه بانک ملت است، اظهار داشت: فعالیت های این شرکت به کل اقتصاد کمک می کند و از امضای تفاهمنامه با این شرکت برای گسترش تعاملات، خوشحالیم. کسب رتبه دوم ملی مس در بین شرکت های بورسی و جایگاه دوم ایران در بین کشورهای دارای مس در جهان، قابل افتخار است. بانک ملت هم از بانک های بزرگ و موثر در اقتصاد است و هرجا پروژه بزرگی انجام شده یا در حال انجام است بی تردید رد پای بانک ملت در آن پروژه دیده می شود.

وی با اشاره به حضور این بانک در تمامی پروژه های پارس جنوبی افزود: این بانک بیش از ۲۰ میلیارد دلار در حوزه نفتی سرمایه گذاری کرده و در اغلب پروژه های نفتی، پالایشی و پتروشیمی حضور فعالی داشته و گام های بزرگی را برای رشد و توسعه برداشته است. بانک ملت جزو نخستین بانک هایی است که سود انباشته دارد درحالی که به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد، برخی از بانک ها با ناترازی در صورت های مالی دست به گریبان هستند. بانک ملت علاوه بر این که سال ها است از ناترازی خارج شده از نقدینگی و منابع خوبی برخوردار است.

به گفته بیگدلی، بانک ملت علاوه بر اینکه چهار سال است حتی یک ریال از منابع بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته بلکه در مواقعی ۵۰ درصد تسهیلات بین بانکی را نیز تامین کرده است. ضمن اینکه از لحاظ ساختار فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. بانک ملت برای همکاری و تعامل با شرکت ملی مس در حوزه های مختلف  علاوه بر اعطای تسهیلات آمادگی دارد. بی شک این تعامل علاوه بر خیر و برکت برای دو مجموعه، منافع خوبی برای کل ملت ایران به همراه خواهد داشت. امید می رود این بانک بتواند به بانک عامل اول شرکت ملی مس تبدیل شود و تمامی نیازهای مالی و بانکی این شرکت بورسی را بطور کامل تامین کند.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ملی مس نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت بورسی گفت: انعقاد تفاهمنامه با بانک ملت مقدمه ای برای انجام سرمایه گذاری های جدید در صنعت مس، حوزه تامین مالی و نیروی انسانی این شرکت خواهد بود. این همکاری می تواند زمینه را برای ایجاد شرایط بهتر برای دیگر فعالیت های اقتصادی نیز فراهم کند و با اجرای این تفاهمنامه، ملی مس تاثیر جدی را در تولید ناخالص ملی برجای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه ایران ۴.۵ درصد ذخایر مس جهان را در اختیار دارد، افزود: با اکتشافاتی که در حال انجام است، رتبه ایران از جایگاه هفتم به جایگاه ششم ارتقا خواهد یافت.

کد خبر 119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =