افزایش درآمد نفتی و وعده فروش روزانه ۱.۲میلیون بشکه

وزیر نفت با اعلام وعده فروش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت در سال آینده از افزایش درآمدهای نفتی در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بیداربورس، جواد اوجی در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه تبصره یک و ۱۴ لایحه بودجه عمدتاً به درآمدهای ناشی از فروش نفت و میعانات گازی اختصاص دارد، گفت : با تلاشی که در وزارت نفت صورت گرفته در چندماه اخیر در بخش فروش نفت، میعانات گازی، خالص صادرات گاز و فروش محصولات پتروشیمی روندی رو به رشد داشت.

وی افزود: آمارها حاکی است درآمدهای حاصل از فروش نفت میعانات گازی و خالص گاز صادراتی و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی طی ۱۰ماه‌ سال حاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است.

اوجی ادامه داد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و شناسایی بازارهای مختلف، امید است سال آینده تولید و فروش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه محقق شود.

بر اساس این گزارش، وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی که افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای نفتی در دولت رئیسی را تکذیب کرده بود در توییتر اعلام کرد: دولت سیزدهم به درستی از افزایش ۴۰ درصدی میزان صادرات نفت خبر داده و تردیدی نیست که افزایش قیمت نفت بر رشد درآمد هم اثر داشته است.

در مجموع وصول درآمدهای نفتی بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است اما از آن مهم‌تر، وصول درآمدهای نفتی در دولت سیزدهم است که جهش چشمگیری نسبت به قبل داشته و پول آن به صورت منظم در حال وصول است.

کد خبر 12226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =