۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
سرنوشت مبهم 

مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش با بیان اینکه بازار بورس تهران در معاملات سومین روز هفته با رشد قیمت و افزایش تقاضا به لیدری خودرویی ها آغاز بکار کرد و شاهد رشد بیش از ۳۰۰۰ واحدی نماگر بورس تهران در نیمه اول معاملات روز گذشته بوده ایم به بیدار بورس گفت:  اما ناگهان با افزایش عرضه در کلیت بازار و افت تقاضا در اکثریت نمادهای بزرگ و شاخص ساز شاهد عقب نشینی قیمت ها و رنج کشی منفی در کلیت بازار بازار سهام و همچنین رنج منفی در نماگر بورس تهران بودیم.

الناز جمالی  در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: بطوری که شاخص بورس تهران از مدار مثبت بیش از ۳۰۰۰ واحد در محدوده منفی بیش از ۴۲۰۰ واحد به کار خود پایان داد. همچنین در نمادهای کوچک هم نیز شاهد افت قیمت و افزایش عرضه و در نهایت افت بیش از ۱۳۰۰ واحدی این نماگر بودیم.  
جمالی تصریح کرد: روزهای تلخ زمستانی ۱۴۰۰ یکی پس از دیگری در حال سپری شدن است. در یک روز تلخ زمستانی دیگر، بیش از هشتاد درصد بازار قرمز پوش شدند. در بین صنایع، بیشتر موارد مربوط به صنایع شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی است اما وضعیت صنعت خودرو رو به بهبود بود و می توان گفت لیدر نیمه اول بازار که شاهد موجی از تقاضادر کلیت بازار بودیم این گروه بود که منجر شد تا شاهد معاملاتی مثبت در کلیت بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بزرگان گروه های فلزات مهم هم نسبتاً مشخصه و نمادهای بزرگ این در محدوده صفر تابلو دنبال شدند. احتمالاً مهمترین عاملی که باعث سبز شدن لیدرهای خودرویی از نیمه دوم معاملات روز یکشنبه تا معاملات روز گذشته دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ شد، خوشبینی به نتایج و لغو تحریم های مرتبط با این صنعت می بود. در کل در روزهای این‌چنینی صرفا تماشاگر باشید، نه خرید کنید و نه بفروشید.
جمالی در پایان گفت: اما باید بگوییم که با آنکه سرنوشت مبهمی در انتظار بازار سرمایه است ولی روزهای خوبی را هم می توان برایش متصور شد چرا که می توان گفت با توجه به اصلاح عمیق زمانی و قیمت نمادها می توان نقاط فعلی نمادها را ارزنده و  بورس را محل امنی برای سرمایه‌گذاری دانست. جای ریزش بیشتر وجود ندارد و به کف‌های مطمئنی در سهم ها رسیده اند.

کد خبر 12337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =