۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
بورس اولویت اول 

در جریان معاملات امروز (سه شنبه، بیست و هشتم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با ۸ هزار و ۵۱ واحد کاهش، به رقم ۳۳۷ هزار و ۳۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس، بازار سرمایه امروز با ریزش ۳۰ هزار واحدی و از دست دادن کانال حمایتی ۱۳۰۰ هزار واحد آب پاکی را روی دست سهامداران ریخت.
سهامدارن متضرر با انتشار بورس اولویت اول امروز در فضای مجازی تلاش کردند صدای خود را به مسئولین برسانند.  
اما انگار مسئولین چشمشان را بر روی بازار بسته‌اند ماننددیروز که رئیس سازمان بورس معتقد بود سهامدارن زیادی در بازار سرمایه ضرر نکرده‌اند.
سهامدارن متضرر هنوز فراموش نکرده‌اند که ابراهیم رئیسی در مراسم تنفیذ خود حمایت از بورس را اولویت مهم دولت سیزدهم خواند اما انگار هنوز زمان رسیدگی به این اولویت مهم فرا  نرسیده است.  


از معاملات امروز چه خبر؟    

برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

طی روز معاملاتی جاری، شاخص بازار اول کاهش حدود ۲۶ هزار و ۶۵۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش حدود ۴۸ هزار و ۲۰۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز، گروه صنعت شیمیایی با حدود ۱۲ هزار هزار میلیارد ریال ارزش، طی ۱۹۷ هزار و ۳۳۲ معامله در صدر برترین های گروه صنایع بورسی قرار گرفت؛ همچنین گروه صنایع فلزات اساسی و نیز خودرو به ترتیب با ارزش حدود ۱۰.۶ و ۱.۶ هزار هزار میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در معاملات امروز شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد «فارس» به ترتیب با ۲ هزار و ۵۵۸ واحد و ۲ هزار و ۳۶۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

همچنین، شرکت بانک پاسارگاد با نماد «وپاسار» و شرکت سرمایه گذاری نیرو با نماد «ونیرو» به ترتیب با ۹۱۵.۵ و ۲۱.۷۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس تهران داشتند.

امروز همچنین سهام شرکت معادن منگنز ایران با نماد «کمنگنز» و بانک پاسارگاد با نماد «وپاسار» به ترتیب با ۴.۶۹ و ۳.۹۹ واحد افزایش، شاهد بیشترین رشد قیمتی بودند؛ بیشترین کاهش قیمت هم امروز به سهام شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با نماد «وتوکا» و پتروشیمی شیراز با نماد «شیراز» با افت ۵ واحدی تعلق گرفت.

           

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
محصولات شیمیایی _2.82% 2,671.4B 197M
فلزات اساسی _2.2% 2,284.8B 293M
خودرو و ساخت قطعات  _4.13% 1,824.4B 906M
بانک ها و موسسات اعتباری  _1.29% 1,657.2B 605M
فراورده های نفتی، کک وسوخت هسته ای _2.91% 1,650.3B 336M
کد خبر 12373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =