افت ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس در دی‌ماه

شاخص بورس در دیماه امسال با ۳۸هزار و ۹۱۰واحد کاهش، معادل ۲.۹۵درصد افت کرد.

به گزارش بیداربوس، در جریان معاملات بازار سرمایه در دیماه امسال طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۱۱۲میلیارد و ۶۹۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۷۳۱هزار و ۷۱۲میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۸۴۹هزار و ۲۹۳دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱.۰۹، ۹.۶۸ و ۱۰.۶۲ درصد افت را نسبت به ماه قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۴۷۶۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۳۰هزار و ۶۰میلیارد ریال نیز در ماه گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۱.۰۱ و ۹.۰۸ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان دی ماه با ۳۸هزار و ۹۱۰واحد کاهش، معادل ۲.۹۵درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۷۹هزارو ۴۵۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۲هزار و ۵۶۸واحد کاهش، معادل ۳.۶۱درصد افت کرد و رقم ۳۳۵هزار و ۶۴۲واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۴هزار و ۶۴۹واحد کاهش به رقم ۹۷۰هزار و ۳۲۵واحد و شاخص بازار دوم با ۹۰هزار و ۸۰۴واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۴۷۳هزار و ۵۷۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۴۸درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۵۴درصد کاهش همراه شدند.

کد خبر 12595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =