نشانه دیگر از افزایش دلزدگی و رویگردانی مردم از بازار سهام

کاهش آمار دو متغیر ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، نشانه دیگر از افزایش دلزدگی و رویگردانی مردم از بازار سهام را به نمایش گذاشت.

به گزارش بیداربورس، علاوه بر ریزش شاخص به کانال ۱.۲ میلیون واحدی و خروج سرمایه ها و گسترش بی اعتمادی ها، تازه‌ترین آمارهای اعلامی شرکت سپرده گذاری مرکزی هم نشان از کاهش علاقه سهامداران و مردم به بورس دارد. به طوریکه دو متغیر ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام در ماه قبل با افت همراه شده است.

براساس این گزارش، طی دی ماه ۵۵ هزار و ۸۹۱ ثبت نام و ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد احزار هویت در سجام انجام شده اما در آذر این دو متغیر شامل بیش از ۶۰ هزار نفر برای ثبت نام و ۷۹ هزار و ۳۹۵ برای احزار هویت بود. در آبان نیز بالغ بر ۷۹ و ۱۰۱ هزار ثبت نام و احراز هویت ثبت شده است.

همچنین تعداد ثبت‌نام شدگان در دی‌ماه به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان تهران با بیش از ۱۴‌هزار، آذربایجان‌ غربی ۴.۴‌ هزار، اصفهان ۳.۸‌ هزار، خراسان‌ رضوی با ۲.۹‌ هزار ‌و کردستان با ۲.۷‌ هزار  مورد در صدر قرار داشتند.

استان های ایلام با ۲۴۱، خراسان‌ جنوبی ۲۸۳، چهارمحال و بختیاری ۳۳۱، بوشهر ۳۶۶ و اردبیل با ۳۹۱‌ مورد در انتهای فهرست قرار گرفتند.

کد خبر 12889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =