دریافت وجه حاصل از فروش سهامداران اعتباری از کارگزاران بورس مجاز شد

سازمان بورس طی مصوبه ای جدید، دریافت وجه حاصل از فروش سهامداران اعتباری از کارگزاران را مجاز اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری و اصلاح تبصره ۳ ماده ۶ دستورالعمل خرید اعتباری در بورس تهران و فرابورس را به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

بر این اساس، بند ۲ صورتجلسه ۱۱ بهمن هیات مدیره سازمان بورس به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام مقتضی ابلاغ می شود.

۲. نامه ۱۰ بهمن کمیته پایش ریسک بازار مبنی بر پیشنهاد اصلاح برخی مقررات خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس مطرح و به شرح زیر تصمیم گیری شد:

۲-۱- بند ۶ پیوست بند ۸ صورتجلسه ۳ مرداد سال ۹۷ هیات مدیره نسخ و تبصره ۳ ماده ۶ دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس مصوب ۹ دی سال ۹۱ هیات مدیره سازمان بورس بدین صورت اصلاح شد:

"کارگزار اعتبار دهنده موظف است در صورت درخواست مشتری مبنی بر فروش اوراق بهاداری که طبق این ماده به عنوان تضمین بدهی تجاری وی محسوب می‌شود، درخواست مزبور را اجرا کند. در این صورت مبلغ حاصل از فروش ابتدا از بدهی تجاری مشتری کسب می شود اما در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین وی از سقف ۳۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت مشتری است.

در خصوص صندوق سرمایه گذاری ثبت شده نزد سازمان در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین وی از سقف ۱۰۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.

۲-۲- ماده ۱۴ دستورالعمل نحوه نگهداری و نقل و انتقال وجوه مشتریان در شرکت‌های کارگزاری مصوب ۱۱ شهریور سال ۹۸ هیات مدیره نسخ شد.

کد خبر 12983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =