پیشنهاد کاهش فرصت ۸ ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس با اعلام اینکه پیشنهاد کاهش فرصت ۸ ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام عدالت بابد در مجلس تصویب شود از تشکیل کانون سهامداران حقیقی خبر داد و گفت: صندوق پالایشی ها تا پایان سال از ضرر و زیان خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در حاشیه جلسه شورای عالی بورس درباره آخرین وضعیت سهام عدالت اعلام کرد: طبق برنامه ای که در سال ٩٩ آغاز شد، آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به شرایط بازار تلاش می شود ، تعادلی درخصوص آزادسازی سهام عدالت صورت گیرد تا آسیبی به دارایی ها وارد نشود.

پیشنهاد کاهش فرصت 8 ماهه شرکت ها برای پرداخت سود ارائه شده و در اصلاح قانون بازار مورد توجه قرار گرفته که نیازمند مصوبه مجلس است.

افزایش عرضه سهام در بورس موجب ضرر و زیان سهامداران می شود. بنابر این باید تصمیم گیری ها و زمان‌بندی ها برای آغاز فروش سهام متناسب با شرایط بازار انجام شود.

سهام مشمولانی که اقدام به فروش کرده اما تاکنون مبلغی دریافت نکرده اند به فروش نرفته و امید است در آینده و در صورت وجود شرایط لازم در بازار، بحث آزادسازی سهام از سر گرفته شود.

سهامداران درخواست فروش بخشی از سهام را داده اند اما معامله ای برای فروش صورت نگرفته است. سهام این افراد در صورت اجازه برای فروش با قیمت روز بازار فروخته خواهد شد.

آزادسازی سهام عدالت باید به نحوی باشد که سهامداران با ضرر و زیان مواجه نشوند.

آخرین وضعیت صندوق پالایشی ها برای خروج از ضرر و زیان

امید است طبق روندی که بازار در پیش گرفته ، صندوق پالایشی ها تا پایان سال از ضرر و زیان خارج شود و نرخ آن به قیمت واقعی برسد.

انجام اقدامات اولیه برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی

سازمان بورس آمادگی دارد ، کانون سهامداران حقیقی را تشکیل دهد که بخشی از اقدامات آن انجام شده است. اشخاصی که درخواست تشکیل کانون سهامداران حقیقی را می دهند باید احراز هویت شوند که نماینده کدام بخش هستند. این موضوع به عنوان مسئله ای مهم تلقی می شود که باید در مورد آن تصمیم گیری شود.

این سازمان آمادگی دارد در مورد اساسنامه این کانون، نظرات را جمع بندی و به صورت عمومی اعلام کند تا در نهایت، اساسنامه را تصویب و اقدامات لازم برای تشکیل آن انجام شود.

واریز سود سهام شرکت ها از طریق سامانه سجام

طرح‌های تشویقی برای شرکت‌هایی که سود سهام را به موقع و بدون اتلاف وقت از طریق سجام به حساب سهامداران واریز می‌کنند در نظر گرفته می شود.

شرکت‌هایی که برای پرداخت سود سهام به سهامداران از سامانه سجام، همکاری های لازم را به عمل نمی‌آورند ، مشمول جریمه نقدی و سایر جریمه هایی که به تصویب هیات مدیره سازمان بورس می رسد، خواهند شد.

کد خبر 13141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =