۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
 باخت بازار در نیمه مربیان

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۰.۰۲درصد و شاخص هم‌وزن در پایان معاملات امروز ۰.۰۶درصد افت کردند.

به گزارش بیدار بورس،  بازارسرمایه هرچند که نیمه اول معاملات را با رشد سپری کرد سرانجام در پایان معاملات لباس قرمز بر تن کرد و با افت ۲۷۹ واحدی معاملات اولین روز هفته را به پایان رساند.  
این روزها بیشتر کارشناسان دلیل ریزش بازار را خروج حقیقی‌ها و در نتیجه نبود نقدینگی می‌دانند.  
اما بعضی دیگر از کارشناسان هم خلاف این را می‌گویند و معتقد هستند آمار خروج پول حقیقی امری گمراه کننده است و ممکن است فرد پول خود را در حساب کارگزاری نگه دارد و یا به طور موقت صندوق بخرد بنابراین نمی‌توان گفت پول را از بورس خارج کرده و به بازار دیگری برده است.
طبق گفته کارشناسان  شناوری سهام بازار که در ۱۰ سال باید آرام آرام در بازار صورت می‌گرفت تنها در دو سال رخ داد و به علت نبود حمایت از بازار اکنون موجب اصلاح بورس شده است.  
بنابراین با توجه به موارد بالا این روزها با افزایش خرید حقوقی‌ها و در آن سو افزایش فروش حقیقی‌ها شناوری بازار به سمت متعادل‌تری سوق پیدا خواهد کرد.  
در روزهای اخیر شایعه بازگشایی نماد شستا بعد از افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی  درحالی دست به دست می‌شود که حدود ۵۰ روز از توقف این نماد می‌گذرد و اخیرا این افزایش سرمایه در پرتفوی سهامداران اعمال شده است.  

از معاملات امروز چه خبر؟                     

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۷۹واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۰۶درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۷۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۳۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

تحلیل سهم "غاذر" 

کد خبر 13861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =