۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
خریداران خودرو مالیات ندهند

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع ضمن انتقاد از بدعهدی خودروسازان در تحویل محصولات با الزام خریداران به پرداخت مالیات ارزش افزوده مخالفت کرد.

به گزارش بیداربورس، جواد حسینی‌کیا درباره الزام خریداران خودرو به پرداخت مالیات ارزش افزوده به دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروها به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه خودروسازان نتوانستند به تعهدات عمل کنند و خودروهای فروخته شده را دیرتر از موعد مقرر که پس از ۱۳ دی است به خریداران تحویل دادند، باید هزینه ناشی از پرداخت مالیات ارزش‌افزوده به ازای انتقال سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به خریداران را پرداخت کنند.

وی افزود: خودروسازان همان‌گونه که در برخی طرح‌ها سود مشارکت را هرچند کم به مشتریان پرداخت می‌کنند، باید مالیات ارزش افزوده خودروهایی که مقرر بود را نیز بپردازند و هزینه جدیدی را به مردم تحمیل نکنند. هرچند تحریم بر تحویل به موقع خودروهای فروخته شده اثرگذار است اما عامل اصلی، بی‌تدبیری خودروسازان است.

حسینی‌کیا ادامه داد: درباره خلف وعده خودروسازان در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده هم خودروسازان باید متناسب با ظرفیت تولید، طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش اجرا کنند.

کد خبر 13933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =