۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
حال و هوای برجام

مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش با اشاره به معاملات بورس تهران در دومین روز کاری اسفند ماه ۱۴۰۰ گفت: بالاخره بازار سهام رنگ سبزپوشی را به خود دید و شاهد قدرت جبهه خریداران در معاملات روز گذشته بود. در معاملات دوشنبه ۲ اسفند نمادهای صنعت خودرو پیشتاز رشد قیمت بودند و همچنان در تیررس خریداران قرار دارند و نمادهای بانکی نیز به نوبه خود همچنان با تقاضای قابل‌توجه دنبال می شوند و از دیگر گروه های مورد اقبال سهامداران بشمار می روند.

الناز جمالی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: با این حال به نظر می‌رسد شفاف‌سازی بانک ملت در رابطه احتمال بازگشت ذخایر مالیاتی سبب شده تا تقاضا در این گروه محتاط‌تر شد. در نیمه دوم بازار شاخص بورس تهران با رشد بیش از ۶۷۰۰ واحد در سطح ۱ میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت و نماد فارس که در معاملات روز شنبه بیشترین تاثیر منفی را بروی نماگر بورس داشته یکشنبه برخلاف روز قبل تر بیشترین تاثیر مثبت را بروی شاخص کل به ثبت رسانده است. وبملت و خودرو از دیگر نمادهای تاثیر گذار هستند. نماگر هم وزن نیز با برتری خریداران و جهش پرقدرت خرید در برخی از تک سهم ها با رشد بیش از ۲۴۰۰ واحد دنبال می شود.

جمالی در ادامه گفت: بازار سهام در این روزهای تنها توجهاتش به وین و مذاکرات است و در انتظار توافقات روزهای معاملاتی خود را سپری می کند. تنها موضوع مورد بحث و گفتگو این روزها در وین توافق بر سر توالی انجام اقدامات متقابل است از جمله رفع تحریم های نفتی و بانکی و رفع تحریم صنایع سنگین و فولاد و معادن ایران و همچنین کاهش غنی سازی اورانیوم و خارج کردن اورانیوم غنی شده ایران به یک کشور ثالث از جمله موضوعات مورد گفتگوست.

این تحلیل گر بازار سهام تصریح کرد: در کوتاه مدت با توجه به کاهش انتظارات تورمی و در ادامه کاهش قیمت دلار آزاد، انتظار میرودعمده سهم های دلاری و کامودیتی محور با این که نرخ و مبلغ فروش آنها کاهش خواهد داشت که در معاملات روز گذشته نیز شاهد بی رمق و کم اقبالی این دسته از نمادها با عرضه یا حداقل با عدم تقاضای مناسبی روبرو باشند اما به نظر میرسد که در قیمت های فعلی بسیاری از سهام کامودیتی محور، اثر اخبار برجامی را تا حد قابل توجهی پیشخور کردند و سرمایه گذاران باید این موضوع را در تحلیلهای خود در نظر بگیرند.  

جمالی در پایان گفت: در مجموع بازار سهام را برای امروز سه شنبه باتوجه به اسقبال و حجم معاملات خوبی در نمادهای تاثیرپذیر از برجام که در حال رخ دادن است مثبت و متعادل ارزیابی می کنیم.

کد خبر 13970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =