۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
اقبال بازار به سهام های ریالی

مدیرتحلیل گروه صنعتی و معدنی امیر در خصوص وضعیت بازار روز دوشنبه گفت: شاخص کل بورس با افزایش نامحسوس ۲، ۴۰۰ واحدی جلسه معاملاتی روز دوشنبه را با سبزرنگی کم جان عمده نمادها به اتمام رسانید. از طرفی دیگر ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان بود و تا زمانی که بازار کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات را به خود ببیند نمی­توان نسبت به رشد قابل توجه آن خوش­بین بود.  

محمد ابراهیم سماوی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: نکته قابل توجه دیگر در جلسه معاملاتی قبل، رشد شاخص هموزن به میزان ۰.۹۵ درصد بود که بیش از چهار برابر رشد ۰.۲۱ درصدی شاخص کل، افزایش یافت. این مورد نشان دهنده شروع موج جدید اقبال عمومی نسبت به سهام شرکت­های کوچک و متوسط در بازار می­باشد که عموماً شامل صنایع ریالی است.  

سماوی گفت: از این بین می­توان به صنایع انبوه­ سازی، غذایی، سیمانی، دارویی و کاشی­ سازی اشاره کرد که منجر به پیشی­ گرفتن شاخص هموزن از شاخص کل شدند. این تحلیل گر بازارهای مالی تصریح کرد: رویدادهایی در عرصه بین­ المللی به ویژه هفته اخیر که متاثر از جنگ روسیه و اوکراین بود، مجدداً بیش از پیش نتیجه مذاکرات را در هاله­ ای از ابهام فرو برد. با توجه به اخبار و پالس­ های منتشر شده در دو روز اخیر مبنی بر نزدیکی توافق نهایی میان ایران و ایالات متحده، مجددا شاهد افزایش تقاضا در صنایع موسوم به صنایع برجامی شامل بانکی­ ها، خودرویی و حمل و نقل در حالی که در روزهای قبلی اصلاح قیمتی داشتند، بودیم.  

وی در ادامه گفت: برای روز چهارشنبه پیش­ بینی می­گردد که همچنان ارزش معاملات بازار بورس کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان باقی بماند و همانند روز دوشنبه شاهد پیشی گرفتن نسبی سمت تقاضا نسبت به سمت عرضه باشیم.  

سماوی در پایان گفت: برآورد می­گردد طبق آخرین اخبار مخابره شده از برجام، همچنان صنایع برجامی سبز رنگ باقی بماند و روند حجم نقدینگی که به سمت سهام ریالی گسیل پیدا کرده همچنان ادامه­ دار باشد که خبر خوبی برای عمده سهامداران خرد است. همچنان با توجه به این که اسفند ماه موعد تسویه اعتبارات حساب کارگزاری بسیاری از سرمایه­ گذاران است نباید انتظار رشد محسوس و ادامه­ داری در این روزهای پایانی ۱۴۰۰ داشته باشیم.

کد خبر 14292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =