احتمال تبرئه احمد عراقچی از تخلفات ارزی ؟

زمزمه هایی از برگشت پرونده تخلفات ارزی معاون سابق بانک مرکزی و سازمان بورس و احتمال تبرئه وی شنیده شده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس پرس، شنیده‌ها از برخی کارشناسان مرتبط با پرونده تخلفات بانکی و ارزی دولت گذشته حاکی از این است که پرونده احمد عراقچی از سوی شعبه ای که این پرونده به آن ارجاع شده بود، بازگردانده شده است.

گفته می شود قاضی جدید پرونده عراقچی از احتمال تبرئه وی سخن گفته و اعلام کرده اگر امکان داشته باشد قطعا رای برائت صادر می شود.

چندی قبل رهبر معظم انقلاب در هامش نامه داوود دانش جعفری از اعضای مجمع تشخیص دستور داده بود رای دادگاه احمد عراقچی بازنگری شود.

براساس این گزارش، مرداد ۹۸ در پی محاکمه عراقچی معاون سابق بانک مرکزی و سازمان بورس در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی، ۵۵ فعال بازار سرمایه و همکاران قبلی وی از جمله محمد فطانت، علی سعیدی و حسین فهیمی رئیس و اعضا هیات مدیره سابق سازمان بورس، محسن خدابخش عضو هیات مدیره فعلی سازمان بورس، شاهین چراغی عضو سابق شورای عالی بورس، چند کارگزار و... در نامه ایی به رئیس قوه قضائیه بر صحت عملکرد وی شهادت داده بودند.

این گروه اعلام کرده بودند عراقچی از تخلف و تقصیر و از تضییع حقوق افراد مبرا بوده و اطمینان کامل دارند وی در سمت معاونت ارزی بانک مرکزی نیز، جز در قالب سیاست های مورد قبول دولت و نظام و جز در جهت منافع و مصالح کشور و آحاد ملت عمل نکرده است.

کد خبر 14320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =