بازار چشم به راه بسته ۱۹۰۰ میلیارد دلاری بایدن

 بنظر می‌رسد که بسته بزرگ ۱۹۰۰ میلیارد دلاری بایدن زودتر از آن‌چه تصور می‌شد تصویب شود چرا که براساس برنامه ریزی صورت پذیرفته، اواخر همین هفته در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد و هفته بعد هم به سنا خواهد رفت. در عین حال رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا میچ مک کانل بعنوان مهمترین چهره حزب جمهوری‌خواه به مردم آمریکا قول داده تا پیش از پایان مهلت ۱۴ مارس که پرداخت‌های فعلی به پایان خواهند رسید، بسته‌ حمایتی بزرگی تصویب خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس،  بنظر می‌رسد که بسته بزرگ ۱۹۰۰ میلیارد دلاری بایدن زودتر از آن‌چه تصور می‌شد تصویب شود چرا که براساس برنامه ریزی صورت پذیرفته، اواخر همین هفته در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد و هفته بعد هم به سنا خواهد رفت. در عین حال رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا میچ مک کانل بعنوان مهمترین چهره حزب جمهوری‌خواه به مردم آمریکا قول داده تا پیش از پایان مهلت ۱۴ مارس که پرداخت‌های فعلی به پایان خواهند رسید، بسته‌ حمایتی بزرگی تصویب خواهد شد. همزمان واکسیناسیون کرونا اثر معنادار خود را نشان داده به طوریکه میزان ابتلا و همچنین بستری مبتلایان در حال کاهش است. همین امر چشم‌انداز  اقتصاد جهانی و سرمایه‌گذاری را روشن کرده است. رئیس بانک مرکزی  آمریکا هم ضمن تایید تداوم سیاست‌های پولی انبساطی این نهاد از افزایش ملایم  تورم به بالاتر از ۲ درصد ابزار رضایت کرد و اعلام کرد که اقتصاد آمریکا همچنان به حمایت‌های بانک مرکزی با استفاده از ابزارهای پولی نیاز دارد. در واقع پاول خیال بازار را از عدم افزایش نرخ بهره راحت کرد. البته حمایت فدرال رزرو از افزایش تورم باعث نگرانی برخی از سرمایه‌گذاران شده است.
 
آمریکا
نزدک عقب‌ ماند
در وال‌استریت شاخص S &P پس از پنج روز کاهش توانست روند منفی خود را پایان دهد و با رشد ۰.۰۶ درصدی مواجه شد. شاخص DOW هم با رشد ۰.۰۴ درصدی مواجه شد ولی شاخص ترکیبی Nasdaq برخلاف دو شاخص دیگر وال استریت، با افت نیم درصدی به کار خود پایان داد.

اروپا
بورس در انتظار رهایی از کرونا
در آلمان شاخص DAX با افت ۰.۶۶ درصدی مواجه شد که عمده دلیل آن ریزش سهام فناوری، خرده‌فروشی و حمل‌ونقل بود. اما شاخص CAC فرانسه  شرایط متفاوتی را تجربه کرد و با رشد ۰.۰۷ درصدی به کار خود پایان داد. سهام دارویی، انرژی و خدمات مالی با عملکرد بهتر خود منجر به رشد شاخص CAC در فرانسه شدند. شاخص FTSE لندن هم توانست با رشد ۰.۲ درصدی به کار خود پایان دهد. سهام بخش توریسم و هتل‌داری بهترین عملکرد را در بورس بریتانیا ثبت کردند چرا که سرمایه‌گذاران امیدوار به توزیع هرچه بیشتر واکسن کرونا در این کشور و رهایی از کرونا هستند.  
 
آسیا
رشد بورس سنگاپور در روز نگرانی چین و ژاپن
در چین شاخص  بورس شانگهای با افت ۰.۸ درصدی مواجه شد که دلیل آن افزایش نگرانی‌ها از افزایش نرخ بازده اوراق قرضه و افزایش تورم بود. همچنین صحبت‌های پاول مبنی بر فاصله داشتن اقتصاد آمریکا با بازیابی کامل منجر به احتیاط برخی از سرمایه‌گذاران شد. در عین حال در چین تعداد ۱۲ مورد ابتلای جدید به کرونا دیده شده در حالی که ۱۰ مورد هم روز پیش از آن شناسایی شده بودند که این مورد بر ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران موثر بود. شاخص Nikkei ژاپن هم با افت یک درصدی مواجه شد که عمده دلیل افزایش فزاینده نرخ بازده اوراق خزانه و همچنین افزایش تورم در سراسر دنیا بود. همچنین ژاپن برنامه دارد تا از هفتم مارس محدودیت‌های کرونایی را سبک کند که این امر اثر مثبت آتی خود را بزودی نشان خواهد داد. اما شاخص STI سنگاپور توانست با رشد ۱.۴ درصدی مواجه شود که دلیل آن خوشبینی سرمایه‌گذاران در این کشور به دلیل تداوم حمایت بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا و در عین حال کم رنگ شدن تدریحی بحران کرونا با توزیع واکسن بود.

کد خبر 1440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =