زعفران، نگین معاملات بازار آتی بورس کالا

در معاملات بازار مشتقه بورس کالا، زعفران نگین با سهم ۹۵ درصدی در حجم و ۹۷ درصدی در ارزش معاملات، صدرنشین این بازار در هفته دوم اسفند بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از کالاخبر، معامله گران در بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۹۱ هزار و ۶۴۳ قرارداد آتی را به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در هفته منتهی به ۱۳ اسفند منعقد کردند.

زعفران نگین با ثبت ۸۹ هزار و ۲۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال صدرنشین و این تعداد قرارداد برای تحویل در سه سررسید اسفند  ۱۴۰۰ و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱ منعقد شد. این دارایی پایه به ترتیب ۹۵ و ۹۷ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در این هفته را به خود اختصاص داد.

ثبت انعقاد ۱۹۷۴ قرارداد آتی صندوق طلا برای سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد سال آینده نیز ارزش ۱۷۲.۸ میلیارد ریال را در پی داشت. قراردادهای آتی صندوق طلا نیز به ترتیب با ثبت سهم ۵ و ۲ درصدی از حجم و ارزش کل معاملات جایگاه دوم را کسب کرد.

۴۵۶ قرارداد آتی نقره نیز برای دو دوره تحویل فروردین و خرداد سال آینده در حالی منعقد شد که ارزش آن به بیش از ۸.۹ میلیارد ریال رسید و مقام سوم معاملات را از آن خود کرد.

کد خبر 14423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =