دودلی بازار سهام تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات

کارشناس و تحلیل گر بازار سهام با بیان اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن در روزی که حجم معاملات بهبود نسبی داشته و کورسوی امید را در دل سهامداران با اخبار مثبت برجامی و کاهش جزیی نرخ دلار روشن نگه داشته است به مدد بازگشایی شستا مثبت بودند، گفت: اگرچه مهم ترین ریسک این روزهای بازار برجام است اما مسایل مهم دیگری از جمله تصویب بودجه نیز هنوز باقی مانده است. مسئله درگیری روسیه و اکراین نیز که بر قیمت های جهانی تاثیرگذار بوده بخصوص نفت که در حوالی ۱۲۰ دلار نوسان دارد می تواند گروه پالایشی را نجات دهد اما علی رغم افزایش قیمت های جهانی همچنان بازار از عدم اعتماد رنج می برد. 

ایمان رئیسی  در ادامه به بیداربورس گفت: نکته ی که در بازار مشاهده میشود دست های نامرئی بوده که نمیگذارد قیمت برخی سهام ها بخصوص سهام های شاخص ساز از محدوده ی بیشتر یا کمتر شوند.

رئیسی گفت: خبر مثبت دیگری که شنیدیم و به نفع بازار سرمایه است دریافت مالیات از حساب سپرده حقوقی ها می باشد همچنین برای ۱۰۰امین بار عرضه خودرو در بورس کالا را درلابه لای خبرها داشتیم.

این تحلیل گر بازار تصریح کرد: شاخص کل از نظر تکنیکالی در محدوده ۱۳۲۰ هزار واحدی درگیر مقاومت خواهد بود و باید دید این بار با نفت ۱۲۰ دلاری و احتمال احیای برجام که بهترین خبر برای بازار سرمایه و بدترین خبر برای سفته بازان می باشد توان عبور از این محدوده را دارد.

وی تصریح کرد: اگر برجام به نتیجه برسد وضعیت اقتصادی بهتر و در نتیجه تاثیر آن را بر بورس نیز خواهیم دید و سفته بازی در خودرو و طلا از بین خواهد رفت و تولیدات دو خودرو ساز کشور ( ایرانخودرو و سایپا) با برجام وضعیت بهتر خواهند داشت.

وی افزود: در کل صنایع برجامی ( بانک ، خودرو و بیمه و حمل و نقل) روز گذشته نشان دادند کفه ترازو به نفعشان سنگینی می کند و بنظر می رسد تا روشن شدن مسئله برجام ، بازار همچنان در دودلی بسر ببرد و مانند هفته گذشته باشد مگر این که خبر مثبتی از برجام مخابره شود . 

رئیسی در پایان گفت: برای امروز بنظر می رسد عرضه ها بیشتر از دیروز باشد اما باید ببینیم زور خریداران به فروشنده ها می رسد تا نتوانند نوسان گیری کنند. این قیمت ها بازار سهام ارزنده ست اگر چه ممکن است روزهای منفی نیز داشته باشیم.

کد خبر 14447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =