احتمال شروع جنگ جهانی سوم

وزارت خزانه داری آمریکا حدود ۵۰ روسی دیگر را تحریم و اقدام به قطع روابط تجاری عادی کرد و جوبایدن هم از احتمال شروع جنگ جهانی سوم خبر داد.

به گزارش بیداربورس، ادامه جنگ روسیه در اوکراین منجر به افزایش تنش ها شده و وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی جدید، میلیاردرها و شخصیت های با نفوذ روسیه و خانواده های آنان را تحریم کرد تا فشارها بر نزدیکان ولادیمیر پوتین افزایش یابد.

براساس این گزارش، تحریم های جدید آمریکا شامل ۱۰ عضو هیات مدیره بانک وی تی بی، ۱۲ عضو مجلس دوما و خانواده دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می‌شود. وی پیش از این تحریم شده بود.

همچنین دستورالعمل‌هایی برای مقابله با تلاش‌های احتمالی روسیه برای استفاده از ارز دیجیتال جهت دور زدن تحریم‌ها صادر شده است.

در این میان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم با صدور فرمان قطع روابط تجاری عادی با روسیه و ممنوعیت واردات الماس، غذاهای دریایی و ودکا، گفت: به هر حرکت مسکو به سمت کشورهای ناتو پاسخ داده خواهد داد که در این صورت باید منتظر شروع جنگ جهانی سوم بود. آمریکا از هر وجب خاک ناتو دفاع خواهد کرد و به همین دلیل ۱۲ هزار سرباز را به لتونی، استونی و رومانی در مرزهای روسیه عازم شدند.

وی ادامه داد: گروه٧ نیز گام‌های بیشتری برای اعمال فشار بر روسیه برمی‌دارد و الیگارش‌های بیشتری یا همان افراد شاخص و میلیاردر نزدیک به ولادیمیر پوتین تحریم خواهند شد.

کاخ سفید نیز روسیه را به ارتکاب به جنایات جنگی متهم و ادعا کرد نشانه‌های قوی نشان می‌دهد روسیه در حال ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین است.

کد خبر 14652

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =