۲۵ هزار میلیارد سود به ۴۳.۶ میلیون سهامدار عدالت داده شد

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی از واریز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ۴۳.۶ میلیون مشمول طی دیروز و راهکار پیگیری دلیل عدم واریز سود خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمد باغستانی از واریز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان طی دیروز خبر داد و به ایرنا گفت: این سود مربوط به عملکرد سال مالی ۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر است.

وی در خصوص شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، افزود: همه شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند اما دو شرکت مخابرات و سیمان دشستان به تعهدات عمل نکرده و سود را واریز نکردند. حدود ۳ میلیون مشمول به دلیل فوت و ۲ میلیون نفر هم به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی‌توانند سود را دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای هر ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود همزمان واریز می‌شود. اگر فردی سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده اما سال جاری آن را دریافت نکند، قطعا به دلیل اشکال در شماره شبای فرد است و باید نسبت به اصلاح آن اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

باغستانی درباره سود سهام عدالت باقی مانده ۲ سال اخیر توضیح داد: سال ۹۸ به میزان ۲ درصد و سال ۹۹ به میزان یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که ۲ درصد سود سال ۹۸ عمدتا برای شرکت مخابرات است و عملا هر زمان این سود واریز شود به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

به گفته وی، اگر فردی سود سهام عدالت را دریافت نکرده باشد، می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد. برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت دریافت کرده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده اند، واریز می‌شود.

کد خبر 14705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =